Är trött på restaurangmat men hittar ingen elektriker som kan koppla in ugnen och hällen. Är det något man vågar sig på att göra själv?
Att koppla in en ugn och häll kan vålla problem om man inte vet vad man gör. Eftersom det på marknaden förekommer en mängd mer eller mindre "udda" inkopplingsalternativ så är mitt råd att om man är osäker, så ska man nog skaffa hjälp. Gör man fel kan man förstöra allt.
Ring din huselektriker!
Har man ingen är det kanske inte fel att skaffa.
Vi nekar sällan befintliga kunder, men nya kunder som vill ha en spis inkopplad får det svårt eftersom många andra kanonjobb, bättre jobb, nekas just nu.
Har man ingen är det kanske inte fel att skaffa.
Vi nekar sällan befintliga kunder, men nya kunder som vill ha en spis inkopplad får det svårt eftersom många andra kanonjobb, bättre jobb, nekas just nu.
Kan ju alltid prova med firmor som säljer ugnar och hällar med... De kan nog koppla in den åt dig men om du inte köpt den hos dom tar de nog betalt en slant...
Moderator
· Stockholm
· 57 861 inlägg
MEn vilka förutsättningar har du?
har du bara en kabel fram? Eller har du haft dit ern elektrker som förberett?
har du bara en kabel fram? Eller har du haft dit ern elektrker som förberett?
Moderator
· Stockholm
· 57 861 inlägg
Det jag var ute efter är: Hur ser det ut? Har han monterat periflexuttag? Det kanske bara är att sätta i kontakterna?
Han är inte tillgänglig förräns i mitten av augusti (semester).spindel skrev:
Just nu kostar det oss ca 300 kr/dag att inte ha ett fungerande kök (äta ute), så vi är villiga att betala en slant för att få grejerna att funka.
Men fick tag i en elektriker nu via BraByggare som ska komma och kika på det ikväll. Är bara rädd att bli blåst, kändes som han medvetet försökte snacka omkull mig med vad som behövs göras fast jag informerat om att elen är förberedd och det bara handlar om att koppla in sk-ten :/
Moderator
· Stockholm
· 57 861 inlägg
OK, då behövs det ytterligare kopplingar. Det är inget du skall ge dig på själv.
Moderator
· Stockholm
· 57 861 inlägg
Det borde gå på en timme (igentligen 15 minuter). Material kan nog hamna på 3-400.
Räkna med att de ofta har en minimumdebitering på typ 2 timmar plus rekostnad och kostnad för servicebil.
Räkna med att de ofta har en minimumdebitering på typ 2 timmar plus rekostnad och kostnad för servicebil.
Tack för info! Vad skulle man göra utan det här forumet!!hempularen skrev:
P.S. Han frågade om vi ville ta det på löpande eller fast räkning, ungefär som om det handlade om flera dagars jobb :/
330 kr/tim + reskostnad 25 kr/mil exkl moms tar han.