M Mrstenake skrev:
vi kan utnyttja 3 faser över 3 st 230v element y kopplade. Då krävs ingen nolla.
Det där får du gärna förklara...

• Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Du kommer nog inte få en förklaring

• Haha
  • Gilla
useless och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Nej, jag skrev fel. Ber om ursäkt. Tänkte mer att nolledaren belastas olika pga antalet faser som ansluts till spisen. Det blir ju inte samma syemetri vid 1x230v / 3x230v. Då krävs nolledare alltid. Men skit samma, vidhåller att TS spis sannolikt går utmärkt att använda om uttag är rätt kopplat.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
M Mrstenake skrev:
Nej, jag skrev fel. Ber om ursäkt. Tänkte mer att nolledaren belastas olika pga antalet faser som ansluts till spisen. Det blir ju inte samma syemetri vid 1x230v / 3x230v. Då krävs nolledare alltid. Men skit samma, vidhåller att TS spis sannolikt går utmärkt att använda om uttag är rätt kopplat.
Googla ellära

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
M Mrstenake skrev:
Men hela grejen med spisinkopplingsproblem ligger ju i att nolla ganska ofta inte är framdragen till spisen i lite äldre bostäder.

Det finns många som fått hem en ny häll med perilexkontakt, provat att koppla in den sitt bef. perilexuttag. Det blir flytande nolla för hällen och den blir omdelebart förstörd. Ganska tråkigt att råka ut för.

• Gilla
  • Ledsen
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.