Trodde jag hade koll på denna inkoppling, men det verkar jag uppenbart inte ha, för det fungerar inte. den slår inte till kontaktorn vilken jag testat och är fungerande, finns det någon här som kan säga till mig om jag kopplat fel

• Elinstallation med kopplingsschema, där en kopplingsenhet av märket Shelly är synlig, tillsammans med flera elkablar och kopplingsplintar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Drar reläet i Shellyn när du testar?
Kontaktorns spole ska kopplas till N och till O på Shellyn.
Fas in på I på Shelly.

Fas och neutral till L och N på Shellyn.

Mät på grejorna så du vet att du har kopplat korrekt.

Jag kan inte se att det finns fas in till reläet. Om jag tolkar bilden har du nolla på ena sidan av spolen och bruten nolla till andra.

Det fungerar nu. Tack så mycket!!

D daniel1143 skrev:
Det fungerar nu. Tack så mycket!!
Hej! Har du möjlighet att lägga upp en uppdaterad bild på hur allt sitter rätt kopplat?

R robeen skrev:
Hej! Har du möjlighet att lägga upp en uppdaterad bild på hur allt sitter rätt kopplat?
Nolla och fas nere för att strömsätta enheten. Sen ska inkommande fas in på I (in) och utgående "tändtråd" sitta på O (out). Om du vill få en manuellt styrning så koppla en brytare mellan samma fas till enheten och in till SW1.

M merbanan skrev:
Nolla och fas nere för att strömsätta enheten. Sen ska inkommande fas in på I (in) och utgående "tändtråd" sitta på O (out). Om du vill få en manuellt styrning så koppla en brytare mellan samma fas till enheten och in till SW1.
Tack för svar! Har fått hem grejerna nu också så klarnat lite 🙂
Lägga till en manuell brytare låter som en bra idé.

Pump. Men visst var det felkopplat på ovansidan?

K _KirderF_ skrev:
Pump. Men visst var det felkopplat på ovansidan?
Japp, där är det felkopplat.

Kan rekommendera en motstånd mellan A1 och A2 ifall det är en kontaktor du ska styra. Första Shelly'n höll bara någon månad utan ☹️. Tydliga spår av en ordentlig kickback från spolen som fick Shellyn att slockna helt.

https://kb.shelly.cloud/knowledge-base/rc-snubber

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.