Jag har en luftvärmepump som jag vill mäta elförbrukningen på. Jämte innedelen så har jag en strömbrytare där jag tänkte placera Shellyn. Det är blå kabel, brun kabel och jord till strömbrytaren. Samma kablar från strömbrytaren till innedelen.
Jag är lite osäker på hur jag ska koppla kablarna till Shellyn?

R Rooney skrev:
Jag har en luftvärmepump som jag vill mäta elförbrukningen på. Jämte innedelen så har jag en strömbrytare där jag tänkte placera Shellyn. Det är blå kabel, brun kabel och jord till strömbrytaren. Samma kablar från strömbrytaren till innedelen.
Jag är lite osäker på hur jag ska koppla kablarna till Shellyn?
Det finns tydliga scheman i manualen.

useless useless skrev:
Det finns tydliga scheman i manualen.
Jag tycker inte det är så tydligt. Dessutom på engelska och väldigt liten text. Det var därför jag frågade här.

R Rooney skrev:
Jag tycker inte det är så tydligt. Dessutom på engelska och väldigt liten text. Det var därför jag frågade här.

Byt ut lampan mot värmepumpen.

Kopplingsschema som visar anslutning för 110-240V strömförsörjning, med kopplingspunkter markerade för en lampa eller värmepump.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Rooney
  • Laddar…
useless useless skrev:
Byt ut lampan mot värmepumpen.

[bild]
Tack för info!
Jag googlade och försökte själv. Jag kopplade inkommande brun till L. Sen tog jag brun från Shellyn till strömbrytaren. Sen tog jag en bit blå kabel (N) mellan N på Shellyn och en wago i strömbrytaren där inkommande nolla och nolla till strömbrytaren redan var kopplad. Jag har ingen kabel inkopplat på SW.
Det verkar fungera. :)
Just nu drar pumpen 807W. Det blåser och är -1,3 grader ute.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.