Jag har idag en DC Jolly för köksbelysningen inkopplad med en återfjädrande brytare, skulle man även kunna koppla in en Shelly Dimmer 0/1-10V PM Gen3 på DC Jolly 1-10V för att även kunna styra den via automatiseringar dvs kan man ha både Push och 1-10V som styr funktion?

DC Jolly kopplingsdosa för köksbelysning, ansluten med flerfärgade kablar. Inkluderar push-terminal och teknisk data på framsidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Att koppla in en shelly-dimmer skall inte vara några problem men jag tror att du får flytta över tryckknappen också.

• Gilla
GK100
  • Laddar…
zarkov zarkov skrev:
Att koppla in en shelly-dimmer skall inte vara några problem men jag tror att du får flytta över tryckknappen också.
Tack för svaret, tror du jag behöver det om jag endast kommer använda Shelly dimmer:n för att via HA tex stänga av för natten eller tända upp vid viss tidpunkt / lux värde och tryckknappen mer för att styra höjning eller sänkning av ljuset och då hoppades jag på att det gick och göra via Dali-gränssnittet dvs att den sitter kvar där den gör.

Jag har ingen aning men jag kan tänka mig att jollyn får lite svårt att veta vilken styrsignal den skall lyssna på...

Om du ändå har Dali, går det inte att styra den vägen?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.