"Jag köpte en ny 220 spis,
den gamla var 400.
Kan man se om det finns nolla framdraget?"
(ibland kan det vara tur att grejer går sönder så man upptäcker sånt här innan det blir skit)
Allt är redan fixat och klart, oroa er inte
den gamla var 400.
Kan man se om det finns nolla framdraget?"
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
(ibland kan det vara tur att grejer går sönder så man upptäcker sånt här innan det blir skit)
Allt är redan fixat och klart, oroa er inte
Svårt att tyda på den bilden… men lättas är ju att mäta sig fram med en multimeter! Hur många trådar har du fram i spisdosan?
Produkter som diskuteras: "multimeter"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 127 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 127 inlägg
Du kanske kan räkna själv hur många ledare som är fastskruvade. Om det är 5 så är det ett fullkopplat perilexuttag och då finns nollan med. Sen kan man ju inte veta om nollan är ansluten i andra änden.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Vi ser 4 mantelklämmor, en borde vara skyddsjord, 3 kvar, mest troligt faser, ingen nolla.
Ledare med sprucken isolering kommer väl att tas bort?
Sedan var den dosan nog bland den skitigaste på forumet.
Protte
Ledare med sprucken isolering kommer väl att tas bort?
Sedan var den dosan nog bland den skitigaste på forumet.
Protte
Jorden brukar väl kopplas till en "skruv" som sitter i mitten och i dosans botten eller på sidan av dosan och även då i botten.prototypen skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Men det ser vi inte, och nu är det ju fixat, oklart hur.
Protte
Protte
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden