"Jag köpte en ny 220 spis,
den gamla var 400.
Kan man se om det finns nolla framdraget?" Trassliga elkablar och anslutningar syns inuti en öppen elinstallationsdosa, tydande på behov av reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



(ibland kan det vara tur att grejer går sönder så man upptäcker sånt här innan det blir skit)

Allt är redan fixat och klart, oroa er inte (y)
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Svårt att tyda på den bilden… men lättas är ju att mäta sig fram med en multimeter! Hur många trådar har du fram i spisdosan?
 
  • Gilla
Peter_Ker
  • Laddar…
BirgitS
Du kanske kan räkna själv hur många ledare som är fastskruvade. Om det är 5 så är det ett fullkopplat perilexuttag och då finns nollan med. Sen kan man ju inte veta om nollan är ansluten i andra änden.
 
  • Gilla
Peter_Ker
  • Laddar…
Vi ser 4 mantelklämmor, en borde vara skyddsjord, 3 kvar, mest troligt faser, ingen nolla.
Ledare med sprucken isolering kommer väl att tas bort?
Sedan var den dosan nog bland den skitigaste på forumet.
Protte
 
  • Gilla
  • Haha
hempularen och 2 till
  • Laddar…
Allt är fixat och omdraget nu (y)
 
Har du några bilder på det färdiga resultatet så vi noviser vet hur vi ska göra?
 
prototypen prototypen skrev:
Vi ser 4 mantelklämmor, en borde vara skyddsjord, 3 kvar, mest troligt faser, ingen nolla.
Ledare med sprucken isolering kommer väl att tas bort?
Sedan var den dosan nog bland den skitigaste på forumet.
Protte
Jorden brukar väl kopplas till en "skruv" som sitter i mitten och i dosans botten eller på sidan av dosan och även då i botten.
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
Men det ser vi inte, och nu är det ju fixat, oklart hur.
Protte
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.