tommib
Nja, eftersom du ska ha den som brytare ska du koppla enligt anvisning så att du bryter fasledaren och inte nollan. Betänk också att du får en situation nu där du med den vanliga strömbrytaren stänger av helt. Du kommer alltså med strömbrytaren av inte kunna styra din lampa då den är matad via denna.

Detta är behörighetskrävande, bara så du vet.

Välkommen till forumet!

Okej, då får jag kolla upp vilken som är vilken.
Jag vet att jag inte kommer att kunna använda den vanliga strömbrytaren. Tänkte först sätta en annan mottagare bakom strömbrytaren men insåg att jag skulle behöva dra en nolla dit för att få den att fungera. Så nu blir det denna lösningen och två trådlösa strömbrytare istället.

tommib
Om du ska ta bort den vanliga strömbrytaren (rekommenderas icke) så glöm inte att du måste ha ett doslock med skruvar på den höjden, vanliga lock med vingar duger inte.

En bättre lösning på strömbrytaren hade varit att köpa nexas inbyggnadsmottagare http://www.clasohlson.com/se/Inbygg...gclid=CKHz2d7w8MYCFYPVcgoddn0FeQ&gclsrc=aw.ds och dra fram nolla, det är ändå lika behörighetskrävande och olagligt för dig.

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
tommib
Peter2400 skrev:
Eller köpa en Nexamottagare som inte kräver nolla

[länk]
Jag tittade på den också men den är sannolikt beroende av nolla genom lasten vilket inte alltid fungerar så bra beroende på vad man har för lampor. Att dra fram nolla är säkrare och eftersom TS ändå tänker bryta mot lagen kan han lika gärna göra en bättre installation.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.