Jag har en fläkt som är kopplad med en vanlig jordad elkabel som nedan.
https://www.amazon.se/dp/B09QPFBX6N?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_asin_title&th=1
Jag vill kunna ställa in hastigheten på den med en dimmer som denna.
https://www.amazon.se/dp/B0DDV1JGWK...8U8PN0H7&psc=1&ref_=list_c_wl_lv_ov_lig_dp_it
Hur kopplar jag den dimmern så att den är kopplad till fläkten?
https://www.amazon.se/dp/B09QPFBX6N?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_asin_title&th=1
Jag vill kunna ställa in hastigheten på den med en dimmer som denna.
https://www.amazon.se/dp/B0DDV1JGWK...8U8PN0H7&psc=1&ref_=list_c_wl_lv_ov_lig_dp_it
Hur kopplar jag den dimmern så att den är kopplad till fläkten?
Produkter som diskuteras: "Fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Som sagt bilden på inkoppling är trivial. Bryt upp en av trådarna i den kabel som går till fläkten, koppla in regulatorn i serie.
Men sedan gäller hur man utför detta mekaniskt. Kopplingarna måste göras i en kopplingsdosa. Själva regulatorn måste monteras i en dosa. Alla lösa kablar som ev. går in i dessa dosor måste dragavlastas (om man drar i kabeln så får det inte vara inkopplingen som håller fast kabeln).
Och säkert några ytterligare punkter jag inte kommer på här.
Men sedan gäller hur man utför detta mekaniskt. Kopplingarna måste göras i en kopplingsdosa. Själva regulatorn måste monteras i en dosa. Alla lösa kablar som ev. går in i dessa dosor måste dragavlastas (om man drar i kabeln så får det inte vara inkopplingen som håller fast kabeln).
Och säkert några ytterligare punkter jag inte kommer på här.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden

