4 500 läst ·
2 svar
5k läst
2 svar
Koppla in dragströmbrytare (installation av badrumsfläkt), tänkt rätt?
Hej!
Ska koppla in badrumsfläkt (enkel utan funktioner, ska kopplas till 220V med mellanliggande strömbrytare bara, ej till styrfas). Vill ha en dragströmbrytare då det passar med planlösningen i badrummet.
Har jag tänkt rätt med dragströmbrytaren? Ska sedan koppla in kabeln till koppl.dosa i hallen. Ska dra det med ytterligare en elektriker, men vill gärna tänka till själv och lära mig lite innan. Därför tacksam kommentarer!
MVH Erik
Ska koppla in badrumsfläkt (enkel utan funktioner, ska kopplas till 220V med mellanliggande strömbrytare bara, ej till styrfas). Vill ha en dragströmbrytare då det passar med planlösningen i badrummet.
Har jag tänkt rätt med dragströmbrytaren? Ska sedan koppla in kabeln till koppl.dosa i hallen. Ska dra det med ytterligare en elektriker, men vill gärna tänka till själv och lära mig lite innan. Därför tacksam kommentarer!
MVH Erik
Produkter som diskuteras: "badrumsfläkt"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
Klicka här för att svara