Jag har just köpt granfastigheten som är en liten kåk vilket används som gäststuga men med egen elmätare. Min fundering är att det kostar ett par tusenlappar för att låta den lilla kåken vara uppkopplad till Elnätet. Man skulle kunna tänka sig att dra en kabel från mitt elskåp till kåken och spara pengarna.

Vad tycker ni med lite erfarenhet?

Du måste väl eventuellt säkra upp din egen fastighet med en högre mätarsäkring ifall den stugan vill ha mycke kräm?? Steget mellan säkringarna skiljer ju också en del i pris.. Om du inte tänkt sälja den fastigheten så är det ju inte problem.

Lägg ner en 10m2 plastkabel i backen och anslut. Ring och hör med ditt nätbolag för att få veta priser för allt.. avslutar du abonemanget tas ju elmätaren tillbaka.

Förfarandet kallas sammanslagning av abonnemang och möter i regel inget hinder.
Dock kan det först göras när installatör har gjort föranmälan till nätägaren, och fått ett installationsmedgivande. Installatören skickar färdiganmälan när arbetet är klart och avtalar med nätägaren om vem som tar bort den överblivna mätaren.

Tänk på att om du nångång vill dela dem igen är det knappast gratis med nytt abonnemang...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.