Hej,
Skall koppla ihop 8 + och 8 - ledare som kommer från LEDbelysning. Sedan vidare till transformatorn. 12Volt. Vad skall man använda för att koppla ihop dessa? Sockerbitar och in i den dosa eller?
Skall koppla ihop 8 + och 8 - ledare som kommer från LEDbelysning. Sedan vidare till transformatorn. 12Volt. Vad skall man använda för att koppla ihop dessa? Sockerbitar och in i den dosa eller?
12 volt eller?
Kommer den att synas så blir det väl snyggare med någon form av dosa.
Hur som hellst så kommer det bli ett riktigt råttbo av sladdar.
8 spottar med 2 trådar ska bli 1 par till trafon är det rätt?
Kommer den att synas så blir det väl snyggare med någon form av dosa.
Hur som hellst så kommer det bli ett riktigt råttbo av sladdar.
8 spottar med 2 trådar ska bli 1 par till trafon är det rätt?
!2 volt ja. Yes, du har förstått rätt, 16 ledare att hålla ordning på till samma trafoHemJohan skrev:
Transformatorn från Clas Ohlson har en 350 mA konstantströms-utgång med 6 seriekopplade uttag.
Det gör att alla uttag som inte används måste byglas.
Den är specad för max 9W, vilket ger max ca 26V utspänning.
Den begränsar tydligen utspänningen till 36V om man lastar den med mindre ström.
Har man en LED-belysning som ska matas med 12V likspänning, så är detta fel transformator.
/Hasse
Den begränsar tydligen utspänningen till 36V om man lastar den med mindre ström.
Har man en LED-belysning som ska matas med 12V likspänning, så är detta fel transformator.
/Hasse
OK, tack. Jag har dock redan beställt en 12voltare 15watt, så jag behöver en "extern brygga" för att få ihop allt. Men det kanske blir till att göra själv av sockerbitar
Precis, jag bara ville ha en tydlig bild på hur det KAN se ut utan att ha ett råttbo med kablar.b_hasse skrev:Transformatorn från Clas Ohlson har en 350 mA konstantströms-utgång med 6 seriekopplade uttag.
Men det är ju aldrig fel att vara tydlig här på forumet...
Klicka här för att svara