Jag vet inte om detta är en dum fråg men finns det något "upp och ner" på denna strömbrytare? Jag ska göra den återfjädringsbar med hjälp av två fjödrar (det är dubbelknapp på den) och funderar ifall det finns något fel håll att göra det på eller om det kvittar var fjädrarna sätts så länge knapparna blir fjädrade?
Enligt EL-AMA så ska kretsen slutas vid manöver uppåt så det finns ett "rätt håll" men märk att EL-AMA inte är föreskrifter utan mer som råd. OM inte (som oftast sker) beställare hänvisar till just EL-AMA, som då ska följas.
Klicka här för att svara
