Jag vet inte om detta är en dum fråg men finns det något "upp och ner" på denna strömbrytare? Jag ska göra den återfjädringsbar med hjälp av två fjödrar (det är dubbelknapp på den) och funderar ifall det finns något fel håll att göra det på eller om det kvittar var fjädrarna sätts så länge knapparna blir fjädrade?
 
  • Strömbrytare med etikett från Schneider Electric, planerad att göras återfjädrande.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Enligt EL-AMA så ska kretsen slutas vid manöver uppåt så det finns ett "rätt håll" men märk att EL-AMA inte är föreskrifter utan mer som råd. OM inte (som oftast sker) beställare hänvisar till just EL-AMA, som då ska följas.
 

Bästa svaret

A
På just den specifika brytaren så är den "på" när vippan är intryckt upptill om brytaren är monterad med L rättvänt och läsbart
 
  • Gilla
tommib och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.