richardtenggren
Hur tänkte du koppla ihop kablarna? Kontorstejp?

Var kommer matningen ifrån i träpanelen?

• Gilla
harka
  • Laddar…
man kan ju undra om det är möjligt att öppna den lilla vita dosan på baksidan av armaturen och byta ut det existerande vita sladdstället till ditt svarta -- viktigt att den nya svarta sladden monteras på samma sätt som den vita så att den dragavlastas korrekt (inte går att dra loss av misstag / barnlek)

men det är en risk tt den vita boxen inte vill bli öppnad och att skarven inne i den är gjort på ett sätt som inte inbjuder till enkelt byte...

• Gilla
Markanten
  • Laddar…
richardtenggren
De där vita boxarna brukar väl innehålla plintar, rätt säker på att jag stött på dessa förut.

• Gilla
Markanten
  • Laddar…
M Markanten skrev:
Ok, då kör jag på det! tack för alla svar!
Lugn nu. Du måste sätta att uttag på väggen där de kommer ut ur väggen. Inte godkänt sätta ihop lampsladden med de som kommer ut ur väggen. Rent av farligt!

T Tompafix skrev:
Lugn nu. Du måste sätta att uttag på väggen där de kommer ut ur väggen. Inte godkänt sätta ihop lampsladden med de som kommer ut ur väggen. Rent av farligt!
Ok, jag kör nog på vanligt eluttag då, inte lika stilrent men bättre det än att hemmet brinner ner

M Markanten skrev:
Ok, jag kör nog på vanligt eluttag då, inte lika stilrent men bättre det än att hemmet brinner ner
Ja kablarna i väggen går någonstans, ligger det ström på dessa så måste du sätta dit ett uttag. Ja brand är en sak men ni kan också skadas av elen av stötar.
Det finns snygga svarta uttag.
203976-48-wde007085.jpg
148136-44-1831199.jpg

• Gilla
Markanten
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
Ja kablarna i väggen går någonstans, ligger det ström på dessa så måste du sätta dit ett uttag. Ja brand är en sak men ni kan också skadas av elen av stötar.
Det finns snygga svarta uttag.
[bild]
[bild]
Ojoj, det visste jag inte, det hängde sladdar ur väggen när vi flyttade in så jag satte eltejp på dem för att förhindra olycka, får ta dit någon elektriker! Vi köpte lgh av två killar som renoverade den efter ett dödsbo och det uppstod vattenläcka i köket efter ett tag så de kanske gjort en del fel i sin renovering..

Sådär! Körde på en enklare lösning; bytte ut sladden mot en svart sladd med liten lampknapp och kopplade in i eluttag, ska skaffa sådana där kanaler som man kan gömma sladden i och be någon kolla på sladdarna som tittat ut ur väggen de senaste 4 åren som vi bott här.
Tack för hjälpen allesammans! :)

• Vägglampa med rund glödlampa och svart sladd mot en mörk trävägg över en hylla med böcker och klockor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Müssli och 2 till
  • Laddar…
Blev super! Den svarta kabeln tänker man inte ens på!

• Gilla
Markanten
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.