11 593 läst ·
17 svar
12k läst
17 svar
Koppla eluttag över strömbrytare?
Jag använder ett sådant på ett taklampsuttag för att mata en projektor på ena brunnen (konstant) och en lampa på andra (brytare). Mer tveksamt om det är godkänt, men det på grund av att apparatsladden till projektorn skulle kunna kopplas till en apparat som drar mer ström än lamputtaget är klassat för.L LukasK skrev:
Vid elrenovering och nybyggnad är det lämpligt att sätta eluttag med separata brunnar på alla ställen man förväntas ha miljöbelysning, julgran, fönsterlampor osv. Dessa styr man via en PLEJD Controller som styrs av astrouret samt en en eller flera återfjädrande väggbrytare.J Johan456 skrev:
Klicka här för att svara