Hej
Jag har en lampa som har inbyggt transformator och 6 st 10 w halogen lampor
Jag har köpt dimmer från nexa men fick inte fungera . använder till återfjädrande knapp
Jag har en lampa som har inbyggt transformator och 6 st 10 w halogen lampor
Jag har köpt dimmer från nexa men fick inte fungera . använder till återfjädrande knapp
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Moderator
· Stockholm
· 57 795 inlägg
Fungerar det inte alls? Kan du tända lamporna?
FUngerar det utan dimmer?
Till den transformatorn skall du troligen köra bakkants dimning, jag ser i bladet du lagt med att dimmern kan konfigureras för det. Oftast fungerar det någorlunda med framkant också, men svårt att dimma ned, och oljud.
Så fungerar det inte alls så misstänker jag att något annat är fel.
FUngerar det utan dimmer?
Till den transformatorn skall du troligen köra bakkants dimning, jag ser i bladet du lagt med att dimmern kan konfigureras för det. Oftast fungerar det någorlunda med framkant också, men svårt att dimma ned, och oljud.
Så fungerar det inte alls så misstänker jag att något annat är fel.
Ja det fungerar annars men jag ville koppla dimmer med återfjädrande knapp men när man trycker på knappen så tänds det men så fort man släpper knappen så sleeks den , den dimmrar inte heller
Testa med att ställa in dimmern för till/från-funktion med inställningsvredet och se om du får det att fungera med att tända och släcka.
Gör det det, så fortsätt med att justera vredet för olika nivåer för lägsta dimnivå.
Kolla också att fjädern i brytaren har kommit på rätt sida. Knappen ska sluta kretsen vid tryck.
Gör det det, så fortsätt med att justera vredet för olika nivåer för lägsta dimnivå.
Kolla också att fjädern i brytaren har kommit på rätt sida. Knappen ska sluta kretsen vid tryck.
Redigerat:
Moderator
· Stockholm
· 57 795 inlägg
Har du provat att ställa in för bakkantstyrning?
Hur ställer man det skall den va i mittenE etompau skrev:Testa med att ställa in dimmern för till/från-funktion med inställningsvredet och se om du får det att fungera med att tända och släcka.
Gör det det, så fortsätt med att justera vredet för olika nivåer för lägsta dimnivå.
Kolla också att fjädern i brytaren har kommit på rätt sida. Knappen ska sluta kretsen vid tryck.
Fjädern är på rätt sida
Klicka här för att svara
