Hej
Jag har en lampa som har inbyggt transformator och 6 st 10 w halogen lampor
Jag har köpt dimmer från nexa men fick inte fungera . använder till återfjädrande knapp
Öppen elinstallation med Nexa-dimmer och kablar i vägg utan täckplatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En öppen bruksanvisning för Nexa dimmer på en laptop-skärm med tekniska instruktioner och schema.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inbyggt transformator för halogenlampor märkt SET1502, elektriska specifikationer och säkerhetsikoner syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fungerar det inte alls? Kan du tända lamporna?

FUngerar det utan dimmer?

Till den transformatorn skall du troligen köra bakkants dimning, jag ser i bladet du lagt med att dimmern kan konfigureras för det. Oftast fungerar det någorlunda med framkant också, men svårt att dimma ned, och oljud.

Så fungerar det inte alls så misstänker jag att något annat är fel.
 
Ja det fungerar annars men jag ville koppla dimmer med återfjädrande knapp men när man trycker på knappen så tänds det men så fort man släpper knappen så sleeks den , den dimmrar inte heller
 
Testa med att ställa in dimmern för till/från-funktion med inställningsvredet och se om du får det att fungera med att tända och släcka.
Gör det det, så fortsätt med att justera vredet för olika nivåer för lägsta dimnivå.

Kolla också att fjädern i brytaren har kommit på rätt sida. Knappen ska sluta kretsen vid tryck.
 
Redigerat:
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Har du provat att ställa in för bakkantstyrning?
 
E etompau skrev:
Testa med att ställa in dimmern för till/från-funktion med inställningsvredet och se om du får det att fungera med att tända och släcka.
Gör det det, så fortsätt med att justera vredet för olika nivåer för lägsta dimnivå.

Kolla också att fjädern i brytaren har kommit på rätt sida. Knappen ska sluta kretsen vid tryck.
Hur ställer man det skall den va i mitten
Fjädern är på rätt sida
 
H hempularen skrev:
Har du provat att ställa in för bakkantstyrning?
När det gäller bakkantstyrning har jag försökt som det står på pappret ,den högra sidan är för bakkant änlig pappret man vrider till medurs till max och sedan moturs sakta till minimum
 
N Necattin Caliskan skrev:
Hur ställer man det skall den va i mitten
Fjädern är på rätt sida
Ställ inställningsvredet i mittläget, pekande på 1/0-symbolen Funkar inte grejorna då så är något fel ...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.