Byggahus.se
C
Hej!

Har ett direktverkade elelement i garaget som jag inte haft i gång på många år som bort. Har redan dragit ut elementet men kopplingsboxen på väggen är kvar som jag nu också ska ta bort. Hörde med ett par elektriker som fixat mindre jobb åt mig tidigare men de var tydligen helt uppbokade framöver, så planerar att således fixa det själv.

Har mätt, kopplat ur elen och mätt igen så allt är strömlöst där nu. Tanken är att koppla ihop de två vita, de två svarta o.s.v. med varsin wago 221-2411 kopplingsklämma och sen därefter gömma allt bakom en kopplingsdosa med ingång för kablarna på baksidan.

Tänker jag rätt?

Så här ser det ut i nuläget:
 
  • Öppen eldosa med utsatta kablar och smuts, potentiell elbrandrisk, behov av elektriker.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En genomskinlig plastlåda med Siemens-logotyp och dammiga elektriska komponenter och kablar inuti.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
D
C Carl531 skrev:
Hej!

Har ett direktverkade elelement i garaget som jag inte haft i gång på många år som bort. Har redan dragit ut elementet men kopplingsboxen på väggen är kvar som jag nu också ska ta bort. Hörde med ett par elektriker som fixat mindre jobb åt mig tidigare men de var tydligen helt uppbokade framöver, så planerar att således fixa det själv.

Har mätt, kopplat ur elen och mätt igen så allt är strömlöst där nu. Tanken är att koppla ihop de två vita, de två svarta o.s.v. med varsin wago 221-2411 kopplingsklämma och sen därefter gömma allt bakom en kopplingsdosa med ingång för kablarna på baksidan.

Tänker jag rätt?

Så här ser det ut i nuläget:
Ja, det verkar helrätt.
 
C
Liten uppdatering, ser detta ok ut och jag kan skruva dit locket o slå på strömmen?
 
  • Öppen elektrisk dosa med WAGO-kopplingsklämmor och flera organiserade kablar mot betongvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
D
C Carl531 skrev:
Liten uppdatering, ser detta ok ut och jag kan skruva dit locket o slå på strömmen?
Ja visst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.