Kan rapportera om att jag gjort just precis detta ganska nyligen. Det gick fint! Satte Torix-luvor på kablarna, dock. Kanske är Wago bättre, det vet jag för lite om. Skruvade fast ett nytt doslock, och voilà! (Jag bröt strömmen i hela huset, lika bra.)

(Svärfar, som var pensionerad elektriker, vägrade göra detta pga att det egentligen kräver behörighet. Själv kändes det övermäktigt att få en verksam elektriker att prioritera detta 5-minuters-gig. Men - han kunde sträcka sig till att övervaka svärdottern under arbetet… Gott så!)
 
  • Gilla
El-Löken66 och 2 till
  • Laddar…
E
E Emilia Rust skrev:
Precis, det stämmer.
Detta löser du, inga problem, nu har du hus och löser detta för egen maskin. Var för ska du ringa en elektriker för detta simpla?
 
  • Gilla
Emilia Rust
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.