4 902 läst ·
17 svar
5k läst
17 svar
Koppla bort el-element
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
https://www.byggahus.se/forum/threads/vid-koppling-av-400v-element.435051/#post-4472506
Att tänka på när det gäller 400v. Stäng av hela systemet.
Att tänka på när det gäller 400v. Stäng av hela systemet.
Husägare
· Västra Götaland
· 36 inlägg
Kan rapportera om att jag gjort just precis detta ganska nyligen. Det gick fint! Satte Torix-luvor på kablarna, dock. Kanske är Wago bättre, det vet jag för lite om. Skruvade fast ett nytt doslock, och voilà! (Jag bröt strömmen i hela huset, lika bra.)
(Svärfar, som var pensionerad elektriker, vägrade göra detta pga att det egentligen kräver behörighet. Själv kändes det övermäktigt att få en verksam elektriker att prioritera detta 5-minuters-gig. Men - han kunde sträcka sig till att övervaka svärdottern under arbetet… Gott så!)
(Svärfar, som var pensionerad elektriker, vägrade göra detta pga att det egentligen kräver behörighet. Själv kändes det övermäktigt att få en verksam elektriker att prioritera detta 5-minuters-gig. Men - han kunde sträcka sig till att övervaka svärdottern under arbetet… Gott så!)
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden