Hej,

Jag har en generell fråga till er experter inom passersystem. Är det vanligast att man kopplar armbågskontakterna till dörrcentralen eller direkt till dörrautomatiken? I så fall har man då en utgång från dörrcentralen till dörrautomatiken så ger en signal om att öppna. Säg även att dörren har ett elslutsbleck samt öppnaknapp.
 
Jag är inte expert, men jag fick anledning att lära mig om detta nyligen.

Det vanligaste är att man kopplar AK till dörrcentralen och att man lägger öppnaknappen på samma ingång.
Det behöver vara så för att kunna styra det ordentligt med nattlåsning och brandfunktioner.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.