112 054 läst ·
1 437 svar
112k läst
1,4k svar
Köpa villa i Sollentuna utan fiber - går det att leva med 5G år 2025?
Nä det gör man ju inte om man har båda...😇Alfredo skrev:
Fiberanslutning får vara kvar hemma och mobila bredbandet finns ju klart i fritidshuset.
Ungefär som TV hemma via box och i fritidshuset via Play.
Och skulle de bli problem har våra mobiler abonnemang med obegränsad datamängd.
"Fint och bra ska det va".😉
Mycket bättre förhållanden än 5G i Sollentuna nära flera stora datacenter lär det väl inte bli?nikasp skrev:
Därtill har många appar anpassats till förutsättningarna.
Och ute på landsbygd kanske man klarar sig utan 5G och då finns bra 4G-routrar till lägre pris utifrån vilka band/frekvenser som används.
Bättre då att lägga pengar på t.ex. en extern antenn.
Bättre då att lägga pengar på t.ex. en extern antenn.
Nu är ju mobila abonnemang snart gratis. Lyca mobile har just nu 99kr/mån för all framtid för 120 GB abonnemang. De kör i Telenors nät för tillfället. Man är med deras abonnemang begränsad till 100 Mbps.
Har man inte stor användning av data så räcker detta väldigt långt. Men man måste ju ha täckning för man är också. När bägge barnen bodde hemma så låg vi på runt 1 TB i månaden, jag skulle gissa att vi nu klarar oss på runt 300 GB I månaden på vår fasta anslutning.
Har man inte stor användning av data så räcker detta väldigt långt. Men man måste ju ha täckning för man är också. När bägge barnen bodde hemma så låg vi på runt 1 TB i månaden, jag skulle gissa att vi nu klarar oss på runt 300 GB I månaden på vår fasta anslutning.
Var hittar du det abbet?pacman42 skrev:
Nu är ju mobila abonnemang snart gratis. Lyca mobile har just nu 99kr/mån för all framtid för 120 GB abonnemang. De kör i Telenors nät för tillfället. Man är med deras abonnemang begränsad till 100 Mbps.
https://www.lycamobile.se/sv/bundle/lyca-fast-pris-120gb-bf/K karlmb skrev: