1 103 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Köpa ventilationsgrejor i Göteborgstrakten?
Finns det någonstans i Göteborgstrakten där man som privatperson kan handla ventilationsprylar över disk och där det finns ett hyfsat sortiment?
Bauhaus, Byggmax har klent sortiment. K-Rauta har lite bättre. Hur är det med Hornbach?
Jag har inget emot att köpa på webben (t ex Soliduct) men det kan bli lite skrymmande och jag åker hellre till andra sidan stan än jag är hemma en hel dag och väntar på en lastbil.
Bauhaus, Byggmax har klent sortiment. K-Rauta har lite bättre. Hur är det med Hornbach?
Jag har inget emot att köpa på webben (t ex Soliduct) men det kan bli lite skrymmande och jag åker hellre till andra sidan stan än jag är hemma en hel dag och väntar på en lastbil.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Hur är det med Frej Johnsson i Högsbo Industriområde?
Där brukade jag köpa VVS-grejor när jag bodde i Göteborg, och de var otroligt välsorterade.
De borde väl ha ventilationsgrejor också tycker jag.
Nu bor jag i Laholms kommun, nästgårds från Soliduct i Båstad.
De har levererat ventilationsgrejorna till mitt hus, byggt 2010.
Allt utom FTX-aggregatet, där de inte hade den modell jag var ute efter.
Och allt är förstklassigt.
Där brukade jag köpa VVS-grejor när jag bodde i Göteborg, och de var otroligt välsorterade.
De borde väl ha ventilationsgrejor också tycker jag.
Nu bor jag i Laholms kommun, nästgårds från Soliduct i Båstad.
De har levererat ventilationsgrejorna till mitt hus, byggt 2010.
Allt utom FTX-aggregatet, där de inte hade den modell jag var ute efter.
Och allt är förstklassigt.
Jag handlade för några år sedan en takfläkt av ett företag ute på Hönö, beställde dock via internet. Det kan ha varit Delivent. Vet ej om de har en butik där man kan kika på grejerna dock.
https://www.delivent.se
https://www.delivent.se
Nja, "Farbror Frej" har vansläktats en del. Förr hade de en välsorterad VVS-avdelning med rutinerat folk bakom disken. Det där schangserade till dålig sortering med praktikanter bakom disken. Numera verkar det mest vara fråga om konkurslager med mera.KnockOnWood skrev:
Hisingens Rör hade också bra sortering och bra personal men har numera konkat.
Bra eller dåligt, så gäller tydligen internethandlare numera.
Redigerat:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Aha, tråkigt att höra att det har chanserat så i denna landets näst största stad.
Men proffsen har väl sina egna inköpsställen, dit vi hemmapulare inte blir insläppta.
Som Ahlsell till exempel.
Köp du från Soliduct, ta med en släpkärra, och så bjuder jag på en kopp kaffe på hemvägen
Men proffsen har väl sina egna inköpsställen, dit vi hemmapulare inte blir insläppta.
Som Ahlsell till exempel.
Köp du från Soliduct, ta med en släpkärra, och så bjuder jag på en kopp kaffe på hemvägen
Klicka här för att svara