Har börjat kolla upp priser på betong i göteborgstrakten för ett tillbygge där det går åt fyra kubik. Har i min kalkyl räknat med 1500¨kr/kubik som jag har fått fram genom att läsa prisuppgifter här på forumet men priserna jag får ligger långt över detta. Var köper man betong till bra pris i Göteborgstrakten och vad har ni andra betalat totalt per kubikmeter?

Från Lindome betongstation vill man ha knappt 12000 för 4 kubik c35/s3 utkört 2.5 mil inlusive två timmar pumpning. Rimligt?
 
Pumpning ingår i upp till två timmar. Det blir inte billigare om det blir klart på 20 minuter tyvärr.
 
Tja. små mängder blir alltid dyrare per m3.
Har varit med om värre i samma storlek på gjutning.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.