4 808 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Köpa 2,5m stålbalk, var i Göteborgstrakten?
Hoppas det hamnade i rätt forum,
Skall lasta av en öppning i en vägg, inte speciellt stora laster så jag tänkte köra på en snabb och billig lösning genom att köpa en stålbalk av något företag som kan tänkas ha en liggande över som jag får köpa till billig penning. Dimensioner inte så viktigt, jag kan anpassa mig lite efter hur den ser ut, tillgång och lågt pris är viktigtigast. Någon som har ett tips?
På förekommen anledning: mina båda föräldrar är utbildade konstruktörer så jag har koll på vad vi sysslar med
.
Tack på förhand!
Skall lasta av en öppning i en vägg, inte speciellt stora laster så jag tänkte köra på en snabb och billig lösning genom att köpa en stålbalk av något företag som kan tänkas ha en liggande över som jag får köpa till billig penning. Dimensioner inte så viktigt, jag kan anpassa mig lite efter hur den ser ut, tillgång och lågt pris är viktigtigast. Någon som har ett tips?
På förekommen anledning: mina båda föräldrar är utbildade konstruktörer så jag har koll på vad vi sysslar med
Tack på förhand!
http://www.blocket.se/halland/IPE_200_balk_35170706.htm?ca=20&w=3
Kungsbacka är väl tillräcklgt nära?
Kungsbacka är väl tillräcklgt nära?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 191 inlägg
Högsbo Järn och Metall säljer till ordentliga privatkunder, d.v.s. du skall veta vad du vill ha och inte stå och tjafsa. De säljer enligt Stena Metalls prislista, så ladda ner den och använd som underlag. Du kan naturligtvis måttbeställa balk.
Jag köper en hel del metall av dem och det funkar väldigt bra. De har även LaFarge och Plannjas proffssortiment som de säljer till privatpersoner.
Jag köper en hel del metall av dem och det funkar väldigt bra. De har även LaFarge och Plannjas proffssortiment som de säljer till privatpersoner.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 191 inlägg
Hammars Riv i Lindome kan också ha överbliven skrot.
Klicka här för att svara