Kollar runt lite för jag planerar köpa in två stycken lysrör till mitt datorrum och vill då ha dagsljus då jag sitter en hel del vid datorn och det är lite av terapiljus när vintern kommer.

Tanken är att köpa LED då det är bättre energisparande.
Jag kollar då efter T8 G13 med längd på 1200mm och det finns en del.
Allt över 865 är dagsljus men inte alla använder den beteckningen verkar det som då exempelvis Philips så det är lite svårt att veta vad man ska köpa. Det är inte så ofta man köper lysrör ska jag erkänna.

Det jag planerar är att jag vill ha dagsljus i minst 6400K men sedan finns det olika ljusflöden och nu börjar det blir lite snurrigt för mig vad man ska satsa på och det är därför jag vänder mig hit för att få tips och råd vad man som privatperson kan köpa två stycken till ett bra pris. En del följer med skyddständare (visste att de "vanliga" körde med glimtändare så kanske LED kör med skyddständare?) och det är ju bra att det följer med men det gör ju inget om man blir tvungen att köpa det separat. Det viktigaste är att det fungerar när man får hem det.

Så har ni några förslag vad man ska köpa som fungerar bra och inte kostar för mycket.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.