Staffans2000
Vill ni kasta pengarna i sjön, är det er sak. Själv hade jag köpt plankor istället.

Staffan

JanneJanne123
Jag tolkar ”Flyttar dit om en månad ungefär, kan återkomma då” som att TS slog till.

P
Robert63 Robert63 skrev:
Är du nittiotalist? Inte mycket att hänga upp sin oro på, och backar du för detta kommer du nog aldrig hitta ett hus att köpa då alla är behäftade med något slags fel, stort eller litet. Min besiktningsman hade under en lång karriär stött på helt felfria hus i 2 promille av sina uppdrag.

Japp nittiotalist, Nej vi har skrivit papper på det nu, men fick ner priset rätt bra mot det vi kom överens om från början.

Nej jag vet man alldrig hittat ett felfritt hus, inte det vi strävar efter heller.

Dock så av någon anledning har jag hakat upp mig på just detta med balken, förmodligen för jag saknar kompetens innom området.

Även läst en del skrämseltrådar här inne, men har oftast hjält större hus med både källare och ovanvåning med tungt tak

• Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
JanneJanne123
Grattis till husköpet, det kommer bli bra! Sover du godare av att räkna på balken ska du räkna på balken.

P
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Grattis till husköpet, det kommer bli bra! Sover du godare av att räkna på balken ska du räkna på balken.
Tack så mycket, ska bli spännande och kul för barnen med en stor tomt med lekstuga istället för nuvarande radhus :)

• Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
Bowser
Robert63 Robert63 skrev:
Är du nittiotalist?
Ursäkta men måste bara fråga, vad är relevansen i denna fråga?

• Haha
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
J
Bowser Bowser skrev:
Ursäkta men måste bara fråga, vad är relevansen i denna fråga?
Den frågan är en på forumet vanlig omskrivning/försköning av "Du kanske är lite curlad av föräldrarna och är kanske anhängare av nån-annan-ismen?" Rent generellt alltså, och ofta med en nypa sanning, men inget påhopp från min sida på frågeställaren :)

• Gilla
Robert63 och 1 till
  • Laddar…
Bowser
Jo... det jag själv misstänkte att personen menade, förstår dock ändå inte syftet med frågan.
Ett fel har ju uppenbarligen begåtts, trådstartaren ber om råd hur man ska agera och om det är allvarligt eller ej då han (förutsätter att det är en han) är förstagångsköpare på ett hus.
Om nu TS svarat att han är 45 år gammal, hade det gjort någon skillnad i själva frågeställningen?

• Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.