16 427 läst ·
67 svar
16k läst
67 svar
Köpa hus med riven vägg utan bygglov
Robert63 skrev:
Japp nittiotalist, Nej vi har skrivit papper på det nu, men fick ner priset rätt bra mot det vi kom överens om från början.
Nej jag vet man alldrig hittat ett felfritt hus, inte det vi strävar efter heller.
Dock så av någon anledning har jag hakat upp mig på just detta med balken, förmodligen för jag saknar kompetens innom området.
Även läst en del skrämseltrådar här inne, men har oftast hjält större hus med både källare och ovanvåning med tungt tak
Den frågan är en på forumet vanlig omskrivning/försköning av "Du kanske är lite curlad av föräldrarna och är kanske anhängare av nån-annan-ismen?" Rent generellt alltså, och ofta med en nypa sanning, men inget påhopp från min sida på frågeställarenBowser skrev:
Jo... det jag själv misstänkte att personen menade, förstår dock ändå inte syftet med frågan.
Ett fel har ju uppenbarligen begåtts, trådstartaren ber om råd hur man ska agera och om det är allvarligt eller ej då han (förutsätter att det är en han) är förstagångsköpare på ett hus.
Om nu TS svarat att han är 45 år gammal, hade det gjort någon skillnad i själva frågeställningen?
Ett fel har ju uppenbarligen begåtts, trådstartaren ber om råd hur man ska agera och om det är allvarligt eller ej då han (förutsätter att det är en han) är förstagångsköpare på ett hus.
Om nu TS svarat att han är 45 år gammal, hade det gjort någon skillnad i själva frågeställningen?
Klicka här för att svara