Vi köpte en köksfläkt av märket Cylinda genom Internetsidan www.tretti.se strax före jul 2009. Av produktinformationen framgick att kallrasskydd ingick. När vi packade upp och monterade enligt bruksanvisningen stod inget om detta skydd varför vi antog att det var inbyggt. Kort efter att fläkten kommit på plats kände vi hur det drog rejält kallt från fläkten.
Vi har sedan varit i kontakt med Cylinda kundservice 6 gånger (per mail och telefon), fått skriftliga garantier att skyddet är skickat men ingenting händer. När det gått fyra veckor sedan första kontakten ringer jag och ber att få tala med chefen för kundservice ("Eskil") som är nonchalant i sitt uppträdande. Ingen ursäkt för deras försummelse utan säger att jag kan komma och hämta ett skydd hos dem i Rotebro.
Jag är hemma på dagarna med vår 8 månaders bebis, och då detta dessutom är den kallaste vintern på länge här i Stockholmsområdet är det rejält kallt i vårt kök.
Summa summarum är att produkten var felaktig från början vilket jag har förståelse för att det händer ibland, men att mötas av en så totalt undermålig och därtill nonchalant kundservice hade jag inte räknat med. Jag förslog att de kunde buda över skyddet idag för att i viss mån reparera skadan och sitt kundrykte, "Eskil" avbryter mig då med att jag kan komma och hämta det själv.

Aldrig mer Cylinda!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.