Återvunna metallkontakter i en plastpåse, kopplade till hobbyprojekt med smältning och gjutning av metaller. Elektriska komponenter och kablar inuti en öppen kontaktdonlåda, placerad på grusmark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppen elektrisk central med synliga kopparledare och kontaktorer, redo för återvinning.
Skapa konto
Kartong fylld med olika borttagna kontaktorer redo för metallåtervinning. Hej!

Jag har en hobby sen några år tillbaka där jag återvinner olika metaller i större kontaktorer från elcentraler samt kontaktreläna i eltruckar...
Jag har införskaffat smältugn och gjutformar för att sedan smälta ner vissa metaller för att gjuta tackor av dom!

Har en lokal metallåtervinning där jag hämtar med jämna mellanrum när dom får in,
samt även ett par elfirmor i stan som jag får hämta när jag vill i deras elavfallslåda!

Men det kan som sagt ta ett tag mellan varje hämtning vid metallåtervinningen och även vid elfirmorna så kommer det sällan in och många av elektrikerna kör det direkt till återvinningen som kommunen har här i Karlstad och där får man inte ta reda på något...

Så jag söker mig nu till olika forum och hoppas på att det finns en eller gärna flera elektriker som handskas ofta med större modeller av kontaktorer från elcentraler, som ligger på
mellan 2-5kg+ Ju större dessto bättre!
Kontaktrelän från eltruckar spelar det ingen roll vad det är för storlek på reläna...

Har också införskaffat mig en enklare kabelskalare som man kan använda skruvdragare till för att mata in kabeln och få jobbet gjort fortare!
Så jag söker också efter spillkabel som man kanske kan få ta reda på alt köpa för en billig peng..? Men helst tar jag gärna emot gratis!
Då jag har ett scrapping tredje som hobby, så tänkte jag även testa på detta med kabel och funkar det bra så fortsätter jag! Men vet ännu inte jag kommer att göra det, så jag tar helst gärna emot kabelspill gratis i nuläget som sagt.

Söker främst från elektriker runt om här i Karlstad/Värmland samt inom 10 mils radie beroende på kabel och mängd!
Har ni något liggandes som skräpar, hör gärna av er, så kan jag hämta det istället för att ni slänger det…

Skriv meddelande vid intresse!
Så får ni telefonnummer och även mailadress om så önskas!

Mvh Richard Kollage av olika stora kontaktorer och kontaktrelän som används i elcentraler och eltruckar.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.