Jo det gör jag alltid slentrianmässigt - jag bara snöade in på de fall där det enligt reglerna inte krävs.

Om man vinner på det - ja hur ofta hittar ni ett fel? Jag tycker i alla fall att mätningen är värdefull för man kan stämma av de små skillnaderna i förimpedans/kortslutningsström mot ledningslängderna mellan olika mätpunkter och därmed få ett bra kvitto på att alla anslutningar är ok.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.