Tja !
Det kommer någon konstig massa ut från fogarna mellan kakelplatterna i mitt badrum. Lägger upp en bild på hur det ser ut. Även fast jag skrubbar bort det så kommer denna massan tillbaka hela tiden på samma ställe. Någon som vet vad detta kan bero på ?
Tacksam för svar.
/Jonas
Det kommer någon konstig massa ut från fogarna mellan kakelplatterna i mitt badrum. Lägger upp en bild på hur det ser ut. Även fast jag skrubbar bort det så kommer denna massan tillbaka hela tiden på samma ställe. Någon som vet vad detta kan bero på ?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tacksam för svar.
/Jonas
Det där är något som växer, har nåt liknande i en av mina toaletter, alg eller svamp eller nåt. Tydligen lever det av bakterier av något slag, för den toaletten blir aldrig smutsig på "vanligt" sätt med beläggningar, däremot bildar det där kladdet trådar i kröken.
Har funderat på vad jag kan ta i för något mordiskt i flera år, men inte riktigt kommit till skott. Börjar dock bli lite orolig med alla zomiefilmer och andra sjukdomkatastroffilmer som cirkulerar nu :x
Har funderat på vad jag kan ta i för något mordiskt i flera år, men inte riktigt kommit till skott. Börjar dock bli lite orolig med alla zomiefilmer och andra sjukdomkatastroffilmer som cirkulerar nu :x
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Mycket kokhett vatten (kittel på spis, vattenkokare) + maskindiskmedel tar nog död på det mesta.Anna_H skrev:Det där är något som växer, har nåt liknande i en av mina toaletter, alg eller svamp eller nåt. Tydligen lever det av bakterier av något slag, för den toaletten blir aldrig smutsig på "vanligt" sätt med beläggningar, däremot bildar det där kladdet trådar i kröken.
Skönt att kunna sova lugnt på natten
Hej,
Var i ditt badrum uppstår detta? Överallt eller endast de fogar som exponeras av vatten?
/J
Var i ditt badrum uppstår detta? Överallt eller endast de fogar som exponeras av vatten?
/J
Produkter som diskuteras: "avfukta"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Vanligt i duschzonen. En poröppen kakelfog som fått in tvålrester/hudavlagringar etc. Jag skulle rekommendera Fogrengöring från Fila. Den är speciellt utformad för cementbaserade produkter. Klorin och färgade regöringsmedel tenderar bara förstärka problemen och ödelägger fogen för all framtid. På bifogad länk har du mer info om rengöring av badrum och keramik
http://www.facebook.com/pages/Kakellagret/350679268325844
Efter rengöring impregnering med lämplig produkt från Fila.
Lycka till.
http://www.facebook.com/pages/Kakellagret/350679268325844
Efter rengöring impregnering med lämplig produkt från Fila.
Lycka till.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden