Hej.

Jag har sedan ca 2 år sedan flyttat till lägenhet från hus, här har dom för några år sedan bytt fönster, bra fönster men det drar från dom fönster och balkongdörren som är mycket i solljus (om det påverkar något) nu på vintern drar det ganska mycket, det ”fladdrar” i tända ljus och blommor. Så jag tänkte att dervningen eller skummet var sprucket eller ofullständigt, lossar en av listerna och får se det som visas på bilderna, det är väldigt hårt, påminner om målarfog, men vad tusan är det? Börjar jag peta på det så skulle jag påstå att med lite god vilja kan jag få ut rubbet i ett stycke. Men vad kan det vara och hur kan jag ”fylla på” det för att få fönstren täta? Fasaden som dom är anslutna i är tegel

• Sprucken och hård fogmassa kring ett fönster, som liknar målarfog, med ojämn ytstruktur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av spricka eller skarv mellan en vit vägg och ett grått material med ojämn yta, eventuellt spackel eller tätning.
    Skapa konto
  • Sprucken och avflagad fogmassa mellan vägg och dörrkarm, visar behov av underhåll eller reparation.
    Skapa konto
Är det ägarlägenhet, bostadsrätt eller hyresrätt?

F fribygg skrev:
Är det ägarlägenhet, bostadsrätt eller hyresrätt?
Det är bostadsrätt :)

I en bostadsrätt svarar föreningen för fönstren och dess tätning mot vägg, du äger ju bara rätten att bo i bostaden.

F fribygg skrev:
I en bostadsrätt svarar föreningen för fönstren och dess tätning mot vägg, du äger ju bara rätten att bo i bostaden.
Lite så jag tänkt med, men innan man fått dom att agera så tar det tid, och jag känner väl att det är inte förenat med någon större kostnad att ”fylla på” tätningen själv

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.