Efter dränering runt kåken så tog jag tag i att ta bort en gammal balkongkonstruktion som var halvrutten. Har nog varit där sen huset var nytt ca 1975.
Jag har alltid tyckt att altanen har haft en märklig konstruktion där balkarna ligger på muren för källaren/i den teglade fasaden.
Nåväl, förutom att några tegelstenar visar sig sitta ganska löst så ligger det en mystisk balk bakom tegelfasaden, enbart där balkarna har varit - alltså inte kontinuerligt längs hela väggen.
Jag vet inte riktigt vad nästa steg är. Mura igen hålen? Går det att fixa dom lösa tegelstenarna? Byta hela fasaden? 😬
Jag har alltid tyckt att altanen har haft en märklig konstruktion där balkarna ligger på muren för källaren/i den teglade fasaden.
Nåväl, förutom att några tegelstenar visar sig sitta ganska löst så ligger det en mystisk balk bakom tegelfasaden, enbart där balkarna har varit - alltså inte kontinuerligt längs hela väggen.
Jag vet inte riktigt vad nästa steg är. Mura igen hålen? Går det att fixa dom lösa tegelstenarna? Byta hela fasaden? 😬
T Tallen85 skrev:Efter dränering runt kåken så tog jag tag i att ta bort en gammal balkongkonstruktion som var halvrutten. Har nog varit där sen huset var nytt ca 1975.
Jag vet inte riktigt vad nästa steg är. Mura igen hålen? Går det att fixa dom lösa tegelstenarna? Byta hela fasaden?
Bara att mura igen ser inga problem..strulet är nog att hitta rätt färg på bruketT Tallen85 skrev:Efter dränering runt kåken så tog jag tag i att ta bort en gammal balkongkonstruktion som var halvrutten. Har nog varit där sen huset var nytt ca 1975.
Nej, altanen ska flyttas till andra sidan av huset. Det har varit en väldigt märklig placering och har därför inte använts heller 🙂AXS skrev:
Klicka här för att svara