2 726 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Konsekvenser med regn
För några dagar sedan restes mitt hus då det regnade hela dagen. Det handlar om ett hus med platta på markt, då denna var helt genomvåt. Vad händer nu? tror ni att jag kan ha framtida besvär med fukt i grunden och vad kan göras? Huset byggs i Malmö trakten.
Nej någon fukt i plattan behöver du nog inte vara orolig för. Jag förutsätter att allt vatten hinner torka upp ordentligt innan golv läggs på plattan. Större risk är det väl i så fall med fukt i väggar och annat virke.
Tack för ditt svar! fukt i plattan blir det nog inte men fukt i väggar? vad kan göras, finns det någon risk? Väggarna placerades på trälister beklädda med någon sorts isolering som var genomvåt.
Ja alltså betong suger ju inte upp vatten alls på samma sätt som trä gör! Se till att få huset tätt, få upp temperaturen inomhus ohc sätt gärna in en avfuktare som sänker luftfuktigheten. Man vill ha ett "inneklimat" så snart som möjligt..
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden