Hej.
Såg idag att det är rätt mycket, vad jag tror, kondensvatten inuti fasadmätarskåpet.
Det rinner även ner i väggen genom ett hål i botten.
Vad tror ni. Är detta vanligt? Känns inte som att det borde vara så.Gjort en felanmälan till LB-Hus, men vill ha lite tankar och funderingar.
Såg idag att det är rätt mycket, vad jag tror, kondensvatten inuti fasadmätarskåpet.
Det rinner även ner i väggen genom ett hål i botten.
Vad tror ni. Är detta vanligt? Känns inte som att det borde vara så.Gjort en felanmälan till LB-Hus, men vill ha lite tankar och funderingar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du kablar som är dragna i skyddsrör som går in i varmare miljö?
Täta dessa i varma ändan med t.ex. byggskum. Om varm o fuktig luft kan komma i genomföringar in i kall plåtskåp så får man kondens.
Samma fenomen när man drar VP-rör från dosa upp och ut till kall sida av isolering, dosan blir full av vatten.
Täta dessa i varma ändan med t.ex. byggskum. Om varm o fuktig luft kan komma i genomföringar in i kall plåtskåp så får man kondens.
Samma fenomen när man drar VP-rör från dosa upp och ut till kall sida av isolering, dosan blir full av vatten.
Att jag inte tänkte på det. Vet att fiberröret är öppet, möjligvis elen med. Där kan problemet helt klart ligga.L Leif i Skåne skrev:Har du kablar som är dragna i skyddsrör som går in i varmare miljö?
Täta dessa i varma ändan med t.ex. byggskum. Om varm o fuktig luft kan komma i genomföringar in i kall plåtskåp så får man kondens.
Samma fenomen när man drar VP-rör från dosa upp och ut till kall sida av isolering, dosan blir full av vatten.
Klicka här för att svara