Hej.
Såg idag att det är rätt mycket, vad jag tror, kondensvatten inuti fasadmätarskåpet.
Det rinner även ner i väggen genom ett hål i botten.
Vad tror ni. Är detta vanligt? Känns inte som att det borde vara så.Gjort en felanmälan till LB-Hus, men vill ha lite tankar och funderingar.
Kondensvatten i hörnet av ett fasadmätarskåp med droppar som rinner nedåt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kondensvatten och fukt syns i ett öppet fasadmätarskåp med texten "INK SERVISKABEL" och hål i botten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har du kablar som är dragna i skyddsrör som går in i varmare miljö?
Täta dessa i varma ändan med t.ex. byggskum. Om varm o fuktig luft kan komma i genomföringar in i kall plåtskåp så får man kondens.
Samma fenomen när man drar VP-rör från dosa upp och ut till kall sida av isolering, dosan blir full av vatten.
 
L Leif i Skåne skrev:
Har du kablar som är dragna i skyddsrör som går in i varmare miljö?
Täta dessa i varma ändan med t.ex. byggskum. Om varm o fuktig luft kan komma i genomföringar in i kall plåtskåp så får man kondens.
Samma fenomen när man drar VP-rör från dosa upp och ut till kall sida av isolering, dosan blir full av vatten.
Att jag inte tänkte på det. Vet att fiberröret är öppet, möjligvis elen med. Där kan problemet helt klart ligga.
 
  • Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.