Hur isolerar jag bäst/lättast plåt yttertaket från insidan, för att slippa kondens droppar som rinner ner på golvet i hönshuset. Kan jag isolera med frigolit skivor, sedan byggplast ovanpå? Det är inte så viktigt med byggnormer, då det är ett gammalt hönshus, bara så att det blir kondens fritt i taket, så hönorna slipper ha gummistövlar på sig inne! Skickar med ett foto på hur det ser ut!
 
  • Interiör av ett gammalt hönshus med synligt plåttak och träbjälkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Winden
  • Laddar…
Hej, enklast är nog att fixa en luftström under plåten så att enbart utluft finns där o inte luften i hönseriet.
 
Hur fixar man det under plåten då?
 
S snickarmarie skrev:
Hur fixar man det under plåten då?
Man lägger kondensväv på reglarna innan man lägger dit plåten. Fast det hjälper inte dig nu.

Du kan plocka bort plåten, lägga dit kondensväv och montera tillbaka plåten. Lite trist kanske, men det är nog det enklaste för dig nu.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.