DonPablo R134a skrev:
kompressorns pris plus expventil och filter. nu har jag inte en 1215, utan en 1245, och då skulle jag betala ca 15000 ink moms exkl rabatter. om jag nu skulle montera en originalkompressor, kanske kan få tag i en motsvarande av annat märke till ett bättre pris.
ok ja 15k är väl ungefär Max vad som är lämpligt att stoppa in i något som redan nått teknisk livslängd. 1 spänn till så köper jag hellre en ny pump….:)

• Gilla
Immobil
  • Laddar…
ja en från 2005 är inte ny direkt, och det tråkiga med modulbyte på dom, är att det inte blir nya cirkpumpar ens. På 1245 om man byter modul, så blir även cirkpumpar utbytta, då de ligger i modulen.
Min är 11 år nu, jag kommer laga den så länge jag kan för en billig peng. Har än så länge inte haft några större problem, peppar peppar

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Är du säker på att pumparna byts vid modulbyte på 45 modellerna å inte bara flyttas över....

ja jag är säker har bytt några moduler på xx45 modellerna, på dessa är pumparna inbyggda i modulerna, men på de äldre är det bara kompressor och växlare i modulen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.