Har haft min såg I ett och ett halv år och använt måttligt mycket. En skill 1340aa.
Den har funkat utan problem men när jag skulle starta den idag lät den såhär

Den kommer inte upp i varv och hackar och lever om. Vad kan det vara för fel? Installerade en mjukstart för ett år sen som alltid funkat kan det va nått med den? Tog isär startknappen för att se om det var något glapp men kunde inte så något.
Tycker kolen såg okej ut också.

• Gilla
LMO
  • Laddar…
Attitudeswe
Sitter klingan fast. Min Jula skräpsåg skruvade loss klingan av sig själv efter ett års användning.

Lite svårt att höra på filmen. Att kolla klingan är nog klokt, du kan även prova utan klinga för att utesluta att den tar i något.

Ett annat alternativ är kolen. De är knappast inte slut men kan ha fastnat, hade en sticksåg där det skedde. Den hackade som om den misstände. Räckte med att lossa och grada av, sen montera igen.

E
Det ser ut som du gjort ett bättre (tightare) inlägg men du har kollat så det inte trillat in någon skräpbit som ligger och slår?

Joo klingan sitter som den ska och axeln snurrar som den ska när jag snurrar för hand då sågen är avstängd. Är inte nått skräp heller. Känns mer som nått elektriskt eller motorfel.
Hade loss kolen och vände på dom men ingen skillnad.
Ska prova installera bort mjukstarten så fort jag får tillfälle och se vad som händer

Knepigt, men låter klokt att utesluta mjukstarten. Har samma såg och också mjukstart så nu nojjar jag lite :)

B
J Jeppeeng skrev:
Joo klingan sitter som den ska och axeln snurrar som den ska när jag snurrar för hand då sågen är avstängd. Är inte nått skräp heller. Känns mer som nått elektriskt eller motorfel.
Hade loss kolen och vände på dom men ingen skillnad.
Ska prova installera bort mjukstarten så fort jag får tillfälle och se vad som händer
Har du hunnit montera bort mjukstarten? Blev det någon skillnad?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.