L Lars_A skrev:
Hur menar du med 30 grader på fel sätt? Ska dom gå diagonalt sett till reglarna undertill menar du?
Tar gärna emot tips på hur vi ska göra det på bästa sätt, eftersom vi måste göra om hela jobbet 🤬
Tack för svaret!
Temperaturen på materialet en solig sommardag blir lätt en bra bit över 30 grader å då är brädan på sitt längsta…

Redigerat:
  • Gilla
Anonymiserad 405730 och 1 till
  • Laddar…
P
L Lars_A skrev:
Alright, bra att det är vanligt, då är det åtminstone inget fel på själva trallen.
Det är uppenbart att de längsta bitarna krymper mest och dom är 3m.

För vår del låter det som att det kan vara värt att kanske lägga en tvärgående bräda vart annan meter. Vad tror du?

Som sagt har vi en hel del 3m plankor i reserv som med all sannolikhet borde räcka.

Läser jag instruktioner ska det regla med CC 30 undertill. Vår trall är lagd med CC 60...

Låter som att sommaren är räddad åtminstone. Trist att gå sysslolös 🙄
Jag har inte monterat så många komposit deck men dom vi har gjort har vi lagt en tvärgående var 2.8-3m..
Oj 300cc det blir ett stumt bjälklag det😊

Jag har två kompositdäck. Det första har en fris runt, det andra har det inte.
På det andra har brädorna flyttats isär, så har också glipor. Det stod i monteringsanvisningarna att man kan skruva fast dem i mitten på längden, men det gjorde aldrig vi. Tanken är att göra om det en dag och då skruva.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.