41 883 läst ·
513 svar
42k läst
513 svar
Kommer klimatförändringar påverka hur vi bygger hus och var vi bygger då skyfallen kommer öka.
Jajamän, låter rimligt. Frågan är bara hur den stor komplotten lyckas kontrollera forskare över hela världen. För att inte tala om fri media? Och vem håller i trådarna i denna globala konspiration? Kan det vara samma statistika pedofilring som blåste Donald på segern?P Peter787 skrev:
Follow the money...N nybyggarn3 skrev:
Tänk på alla biljarder i CO2 skatter, vem får de pengarna ?
Att Indien och Kina slipper att betala innebär naturligtvis att de stödjer vansinnet till 100%, det elliminerar ju konkurrens från Europa och USA.
Jag är fortfarande nyfiken på vem som håller i trådarna. För det kan väl inte vara så att majoriteten av alla forskare, över hela världen, misstolkar data medan du har rätt? Vem eller vilka klarar av att iscensätta detta? Finns väl t.ex. inte en enda framträdan politiker i Sveriges riksdag som inte tror på klimathotet, så vem det än är måste ju de som håller i detta ha makt att påverka hela Sveriges politiker. Och USAs president. Och större delen av de framträdande politikerna i hela EU.P Peter787 skrev:
Svårast måste ändå vara att kontrollera världens fria kommersiella media. Tänk vilka upplagor (eller kanske klick nu förtiden) de som avslöjade att klimatbluffen skulle få. För att inte tala om utmärkelser och erkännande för de enskilda journalisterna.
För mig lutar det åt satanistisk pedofilring eller möjligen en internationell kommunistisk sammansvärjning som vill ta allt vi äger för att finansiera medborgarlön. Vad tror du?
Jag får skriva om ett inlägg för jag läste så slarvigt. Fick för mig att du pekade ut Kina och Indien som ansvariga för komplotten.P Peter787 skrev:
Nu blev det ju ännu mer spännande. Jag måste erkänna att jag är lite osäker på vem som får pengarna. Skulle gissa att mycket ramlar in i statskassorna? Kanske en del går till EUs kassa?
Oavsett vet jag ingen enskild person som kan plocka ut pengar därifrån. Vist är det varje stats regering och ytters finansdepartementet som styr vad dom pengarna ska användas till?
En teori som poppar upp i mitt huvud är Maggan. Men vad skulle syftet vara? Finansiera familjeveckan? Då måste ju även Borgen varit med på noterna för klimathotet var ju påhittat även då, och då faller den teorin om familjevecka. Han ville ju mest sänka skatterna. Oavsett låter det märkligt att dessa skulle kunna påverka fri media, poliser över hela världen, inklusive opposition sant den internationella kåren av forskare.
Jag kan nog inte gissa så du får gärna förklara hur allt detta hänger ihop.
För att återkoppla till ämnet så påverkades jag och min familj definitivt när vi byggde vårat hus för några år sedan. Vi byggde på en tomt som sluttar ganska flakt ända ner till havet. Vi valde mellan att fylla eller gräva för att få en plan yta. Det senare hade inneburit sutteräng med nedre plan bara någon meter över havsnivå. Inte så lågt att det skulle kunna bli problem med dagens havsstånd men tillräckligt lågt för att det skulle kunna bli det med kanske en meter till, framförallt i kombination med andra extremväder.
Risken att havsnivån stiger var definitivt en del i beslutet. Kanske inte i första hand för min egen skull utan kommande ägare.
Risken att havsnivån stiger var definitivt en del i beslutet. Kanske inte i första hand för min egen skull utan kommande ägare.
Skärp dig lite nu. Du bad mig söka på google för att belägga dina argument.P Peter787 skrev:
Jag gjorde just det och hittade motsatsen. Då började du tramsa om någon "fälla".
Jag bad dig då åter att belägga dina påståenden, och då kommer detta nonsens.
Så, belägg att det rådde vetenskaplig konsensus på 70-talet om att vi "alla skulle dö av svält pga. den kommande istiden", eller var tyst.
Du kan ju börja med att läsa om Al Gore och företaget Generation Investment Management han var med om att starta.N nybyggarn3 skrev:Jag får skriva om ett inlägg för jag läste så slarvigt. Fick för mig att du pekade ut Kina och Indien som ansvariga för komplotten.
Nu blev det ju ännu mer spännande. Jag måste erkänna att jag är lite osäker på vem som får pengarna. Skulle gissa att mycket ramlar in i statskassorna? Kanske en del går till EUs kassa?
Oavsett vet jag ingen enskild person som kan plocka ut pengar därifrån. Vist är det varje stats regering och ytters finansdepartementet som styr vad dom pengarna ska användas till?
En teori som poppar upp i mitt huvud är Maggan. Men vad skulle syftet vara? Finansiera familjeveckan? Då måste ju även Borgen varit med på noterna för klimathotet var ju påhittat även då, och då faller den teorin om familjevecka. Han ville ju mest sänka skatterna. Oavsett låter det märkligt att dessa skulle kunna påverka fri media, poliser över hela världen, inklusive opposition sant den internationella kåren av forskare.
Jag kan nog inte gissa så du får gärna förklara hur allt detta hänger ihop.
Med tanke på att de största delarna av Sveriges kuster är utsatta för landhöjning sedan den senaste istiden är det nog en ganska obefogad oro.N nybyggarn3 skrev:För att återkoppla till ämnet så påverkades jag och min familj definitivt när vi byggde vårat hus för några år sedan. Vi byggde på en tomt som sluttar ganska flakt ända ner till havet. Vi valde mellan att fylla eller gräva för att få en plan yta. Det senare hade inneburit sutteräng med nedre plan bara någon meter över havsnivå. Inte så lågt att det skulle kunna bli problem med dagens havsstånd men tillräckligt lågt för att det skulle kunna bli det med kanske en meter till, framförallt i kombination med andra extremväder.
Jobbigt med folk som inte är med i samma religiösa sekt som du eller ?R RoAd skrev:Skärp dig lite nu. Du bad mig söka på google för att belägga dina argument.
Jag gjorde just det och hittade motsatsen. Då började du tramsa om någon "fälla".
Jag bad dig då åter att belägga dina påståenden, och då kommer detta nonsens.
Så, belägg att det rådde vetenskaplig konsensus på 70-talet om att vi "alla skulle dö av svält pga. den kommande istiden", eller var tyst.
RoAd, är du humanist/estetiker eller kanske sysslar med datavetenskap eller liknande?R RoAd skrev:
Har du någon naturvetenskaplig utbildning?
Jag frågar eftersom det står alltmer klart att de flesta klimatoroarna inte har relevant kunskap.
På sistone har jag allt oftare sett folk i branschen kalla sig "climate change social scientist". För mig säger det allt. De vet inte vad de pratar om. Att engagera sig i diskussion med dom är lika lite givande som att diskutera med Jehovas Vittnen eller scientologer.
www.google.com/search?q="climate+change+social+scientist"