247 849 läst ·
590 svar
248k läst
590 svar
Kommentarer till nätverksskolan
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
När det gäller de med verktyg är det svinvikrigt få samma längd på varje ledare annars blir det impedansproblem.
Hur får du impedansproblem menar du?
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Inte helt random men jag har inte varit svinnoggrann.
Dessutom på verktygslösa och därmed kassa uttag
Det kan dock vara så att jag bara har 900 Mbit eller kanske 850 Mbit. Men långt över 100 Mbit är det i alla fall
Det jag vill få fram är att det inte är svinviktigt...
Edit: Såg precis att du i ett tidigare inlägg skrev att den downgradar till 100 Mbit om den inte kan få 1 Gbit.
Jag kan alltså inte ha 850-900 som jag skrev. kollade därför switchen och där blinkar det grönt, vilket på min switch betyder 1 Gbit så då är vi tillbaka till att jag haft enorm tur på alla mina uttag
Det kan dock vara så att jag bara har 900 Mbit eller kanske 850 Mbit. Men långt över 100 Mbit är det i alla fall
Edit: Såg precis att du i ett tidigare inlägg skrev att den downgradar till 100 Mbit om den inte kan få 1 Gbit.
Jag kan alltså inte ha 850-900 som jag skrev. kollade därför switchen och där blinkar det grönt, vilket på min switch betyder 1 Gbit så då är vi tillbaka till att jag haft enorm tur på alla mina uttag
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Rent teoretiskt går det ju att ha så lite fel att den hindrar dig från att nå hela vägen. Men oftast nergraderar den hela uppkopplingen till 100 mbit. Men du borde ligga nära teoretisk max om allt är som det ska.M MatCan skrev:Inte helt random men jag har inte varit svinnoggrann.
Jag kan alltså inte ha 850-900 som jag skrev. kollade därför switchen och där blinkar det grönt, vilket på min switch betyder 1 Gbit så då är vi tillbaka till att jag haft enorm tur på alla mina uttag![]()
Runt 940 mbit
Visste naturligtvis inte vad detta är för något.blackarrow skrev:
Men troligen detta, alltså
http://www.bredbandskollen.se/om/mer-om-bbk/bredbandskollen-cli/