Hur kopplas ett sånt här uttag in?

Lägger man dubbelt på själva trefasinkopplingen på nolla, jord och 1 fas?

använder man uttaget som kopplingsdosa med typ wago.

Eller hur är det tänkt?
märket är Garo
på denna.

Väggmonterat Garo-uttag med öppet lock, fokus på märkning och design, undrar över trefasinkoppling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppet Garo trefasuttag med synliga anslutningar för nolla, jord och fas, redo för inkoppling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
De jag har sett och kopplat i har haft kopplingsplintar i sig färdigt med kort trådar till varje uttag.
Där skulle jag kört med typ wago på de trådar som ska användas i båda uttagen.
 
snuttjulle snuttjulle skrev:
De jag har sett och kopplat i har haft kopplingsplintar i sig färdigt med kort trådar till varje uttag.
Där skulle jag kört med typ wago på de trådar som ska användas i båda uttagen.
Ok inga plintar finns i dessa jag har.
 
Får du dem att sitta bra är väl det enklaste att lägga dubbla trådar i CEE-uttaget och dra vidare till Schukon. Får du det inte att sitta bra är det bättre med kopplingsklämmor. Det brukar fungera att sätta två trådar i en klämma.
 
Verkar vara avsett att lägga dubbelt på enfasuttaget så så skulle man gå in med en fas, nolla och jord där först då och sen vidare till trefasuttaget istället för tvärtom?
 
  • Gilla
Tophat
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.