Immobil, tackar för två snabba och koncisa inlägg!!

:D

swehjo skrev:
Immobil, tackar för två snabba och koncisa inlägg!!
8) Korta frågor = korta svar. ;) :D

Angående fyllndadsmassor så la jag inte i något annat än det som jag grävde bort, dvs lera och grus i en härlig blandning. När grävaren höll på och skottade igen så vattnade vi leran för att den skulle bli riktigt smetig. Sedan körde vi över den ett par gånger med grävmaskinen för att pressa ut smeten under gatan. Återstår att se om det fungerade.
För intresserade kan jag meddela att asfalten i gatan redan sjunkit undan lite och spruckit upp.

Bådar ju inte gott :P

Så här i efterhand inser vi vilken tur vi hade.

1. Vårt avloppsstopp hade ju lika gärna kunnat komma i feb när hela boytan i huset var urblåst samtidigt som vi bodde där, i en bäddsoffa bland dam, färg och skruv. Att inte ha avlopp då.... För att inte tala om arbetsförhållandena utomhus vid grävningen

2. Grävmaskinisten var nedrans duktig. Han "smekte" både avlopps- och vattenrör rena med skopan. Det var inte mycket "fingräv" för mig efter det. Men när jag skar av vattenröret ute vid kommunens anslutningspunkt och började kapa upp röret i mindre bitar sa det plopp och röret _föll_ ur 90-gradersböjen under huset. Halva röret var bortrostat och hölls bara ihop av leran. Hade det hänt i februari, då vete f-n var vi bott idag.

Apropå 2:an så kom en granne förbi och nämnde att det var väldigt vanligt att rören var av - mer eller mindre i alla fall - just i den där 90-gradersböjen. Själv trodde jag det var någon variant av galvanisk korrosion, men tja....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.