2 394 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Knarrar GHIA-golv efter några år?
Hej!
Är det nån som har erferenhet av GHIA-golv? Ett undertrycksventilerat system som står på plastfötter. Jag ska lägga in 120 kvm GHIA-golv på min oissolerade platta från 1960. Flera förståsigpåare säger GHIA-golv, men jag tror att dom är delägare i företaget som tillverkar detta golvet. En snickare med lång erfarenhet sa att dessa golven börjar knarra efter 2-3 år. Visst, kirr och knarr är inte hälsofarligt, men lägger man ner 300 000 kr på nytt golv, så vill jag vara nöjd erfteråt! För höga krav
?
Har nån hört knirr/knarr-problem men GHIA-golv?
Är det nån som har erferenhet av GHIA-golv? Ett undertrycksventilerat system som står på plastfötter. Jag ska lägga in 120 kvm GHIA-golv på min oissolerade platta från 1960. Flera förståsigpåare säger GHIA-golv, men jag tror att dom är delägare i företaget som tillverkar detta golvet. En snickare med lång erfarenhet sa att dessa golven börjar knarra efter 2-3 år. Visst, kirr och knarr är inte hälsofarligt, men lägger man ner 300 000 kr på nytt golv, så vill jag vara nöjd erfteråt! För höga krav
Har nån hört knirr/knarr-problem men GHIA-golv?
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
För 2500kr/kvm (vilket låter otroligt dyrt) ska man nog helst slippa knarr efter två tre år.
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Snickaren verkar ju dock vara lite mer på din linje. Dessutom är det ju du som måste fatta beslutet och leva med det. Måste gå att få tag i nån mer som kan uttala sig.
Klicka här för att svara