Byggahus.se

Knarrande golv-problem

1. B
    Medlem · 260 inlägg

Bricky

Medlem
    Har ett litet rum med furuplank, troligen från när huset byggdes på 20-talet. Golvet är fint och en slipning skulle göra det riktigt snyggt. Men det är något fruktansvärt knarrigt och det måste bort eftersom rummet ska användas till jobbande etc.
    En tanke är att skita i golvet och lägga laminat ovanpå (efter att ha skruvat bort knarret) men det känns lite tråkigt plus att det skulle höja golvet för mycket med tanke på dörrar, bla en balkongdörr som jag inte gärna vill krångla något med. Den sitter bra där den sitter.
    För att behålla nuvarande golv är min plan att först slipa det grovt. Sen borra upp 8 mm genom halva tjockleken, skruva och sen plugga hålen. Men frågan är om man kan räkna med att man får bort allt knarret? Det är en väldig massa jobb och stå där sen och upptäcka att det ändå knarra känns inte kul alls.
    Vågar jag försöka mig på det eller ska jag göra nån lösning med nytt golv på det gamla?

2. spocks_beard
    Medlem · 1 528 inlägg

Re: Knarrande golv-problem

Gör precis som du tänkt, är du noga och skruvar alla brädor i alla reglar så kan det inte knarra.

3. B
    Medlem · 260 inlägg

Bricky

Medlem

Re: Knarrande golv-problem

Okej, då får det bli så. Mycket jobb men utan knarr och nyslipat så kommer jag inte ångra mig. Tack för tips :)

4. S
    Medlem · Uppsala · 129 inlägg

shootking

Medlem
    Skulle gärna vilja vet aom knarrandet försvann?

/Jens

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.