Hej, håller på och försöker jobba bort knarr vid golvspånskivor. Har då skruvat dessa med 10cm c/c. Men knarret är kvar, och det sitter ej vid reglarna utan i skarven mellan spånskiveskivorna, mellan reglarna. Så är det någon som har tips på hur man får bort detta knarr.

I mina ögon handlar det ju då om att det är skivorna som ”skaver”mot varann. Så antingen måste man såga upp och kanske skarva i en regel mellan reglarna och skruva fast, eller om man kan köra ner sågen i skarven och göra mellanrum mellan dem?

Någon som har en bra idé hur jag kan få bort detta ”knarr” på enklast, bästa vis?
Golv med spånskivor fastskruvade i reglar, skarv synlig, spikar med 10cm c/c, markerad problemområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har du limmat skivorna?

J john.h skrev:
Har du limmat skivorna?
Detta är ett hus från -72 som vi köpt för något år sedan, så vet ej om det är limmat. De var spikade i alla fall, så därav jag drog fast med skruv

Ok, trodde det var nylagt. Såga inte I skarvarna, då tappar du bärigheten där. Tror problemet beror på att det inte är limmat i skarvarna och därmed kan röra sig och låter som du beskriver.

J john.h skrev:
Ok, trodde det var nylagt. Såga inte I skarvarna, då tappar du bärigheten där.
Ja jag hade för mig att jag läst det någonstans att bärigheten fanns där. Synd, annars hade ju det vart ett lätt alternativ

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.