Medlem
· västra götaland
· 401 inlägg
Har en clickgolvs-skarv som gärna reser sig. Slår jag på den så sitter den så fint så, tills man trampar på den bredvid så "knäpp" så är den rest igen.
Förstår ju att det beror på ojämt underlag - detta är mitt på golvet, så jag kan inte bara lyfta loss direkt och fixa till.
Jag har levt med detta och funderat i några år men kommer liksom inte fram till nåt.
Finns det någon som har en kreativ lösning?
Var inne på om jag kunde få ner nåt lim eller nåt, men skarven är ju inte så man kommer in under.
Förstår ju att det beror på ojämt underlag - detta är mitt på golvet, så jag kan inte bara lyfta loss direkt och fixa till.
Jag har levt med detta och funderat i några år men kommer liksom inte fram till nåt.
Finns det någon som har en kreativ lösning?
Var inne på om jag kunde få ner nåt lim eller nåt, men skarven är ju inte så man kommer in under.
Bästa svaret
Kan fungera att limma skarven, fixa en spruta med kanyl, fyll sprutan med lim, tryck in kanylen i springan (när det är som på bilden) och spruta i lim, gör det på några/flera ställen, tryck/slå till så att det blir som det ska vara, låt limmet torka.
Medlem
· västra götaland
· 401 inlägg
Produkter som diskuteras: "montagelim"
Montagelim
Montagelim är ett starkt, mångsidigt lim anpassat för flera material som trä, metall, plast och mer. Dess unika formel tillåter användning även under svåra förhållanden, vilket gör det användbart för projekt i alla storlekar och i olika
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden