Har en clickgolvs-skarv som gärna reser sig. Slår jag på den så sitter den så fint så, tills man trampar på den bredvid så "knäpp" så är den rest igen.

Förstår ju att det beror på ojämt underlag - detta är mitt på golvet, så jag kan inte bara lyfta loss direkt och fixa till.

Jag har levt med detta och funderat i några år men kommer liksom inte fram till nåt.
Finns det någon som har en kreativ lösning?

Var inne på om jag kunde få ner nåt lim eller nåt, men skarven är ju inte så man kommer in under.

• Clickgolvs-skarv som rest sig över resten av golvet och bildar en kant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Kan fungera att limma skarven, fixa en spruta med kanyl, fyll sprutan med lim, tryck in kanylen i springan (när det är som på bilden) och spruta i lim, gör det på några/flera ställen, tryck/slå till så att det blir som det ska vara, låt limmet torka.

• Gilla
rockin_john och 1 till
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Kan fungera att limma skarven, fixa en spruta med kanyl, fyll sprutan med lim, tryck in kanylen i springan (när det är som på bilden) och spruta i lim, gör det på några/flera ställen, tryck/slå till så att det blir som det ska vara, låt limmet torka.
Funkar NoMore Nails limmet tro??

NoMore Nails tillverkar olika lim, tex montagelim, trälim. Jag misstänker att montagelimmet blir svårt att få ner i skarven.

rockin_john rockin_john skrev:
Funkar NoMore Nails limmet tro??
Jag skulle nog prova med ett lim av denna typ. Även om det är en tjockflytande variant av cyanokrylatlim är det relativt lättflytande jämfört med exempelvis sättlim/montagelim.

Flaska med Würth Snabblim 4-i-1, tjockflytande cyanoakrylatlim för trä, metall, plast och gummi.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
rockin_john och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.