Y
Har ett rum under trappan som är 90cm bred och 327cm djup.

Skulle vilja förvara ytterplagg/skor som kanske inte brukas så ofta.
Sen att det är lättvindigt att tafram dammsugare och "moppen".
Och, brandsläckare...

Det är ju redan smalt som det är men att offra 20-30cm på den sida som dörrens gångjärn är på skulle nog funka.

Funderar på bygga utdragbara lådor för att utnyttja dom djupaste delarna under trappan.
Tänkte först byggt så jag kunde ställa städredskapen ovanpå, men så är det ju långa rör till både moppen och dammsugaren så kanske skulle offrat lite av lådans bredd och ha städredskapen på golvet. På så vis undvika att en blöt mopp utanför hinken - orsakar fuktskador i rummet.

Men,ni har säkert erfarenhet och idéer som kan hjälpa mig i skissandet. =)
(klicka för full bildstorlek)
trapphuset2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

på den vänstra bilden skifta plats på skor & städutrustningen, bra att ha brand,förstahjälp ytterst

Jag rekommenderar att du tittar in på pinterest.com eller appen och söker på väl valda sökord (ex under the stairs storage). Där samlas mängder av inspirerande bilder. T.ex denna ImageUploadedByByggahus.se1374558433.063333.jpg
Skapa konto

Tänk bara på att lösningen till vänster med lådorna sågade efter trappans profil kanske inte funkar så bra i praktiken. Lådan du drar in och ur kommer att slå i överkanten eftersom det är djupare nertill än upptill. Hoppas du förstår hur jag menar? Annars tycker jag den lösningen ser bra ut. De bilderna du skapat så ser det ut att vara rätt mycket plats, men på fotot så känns det ganska trångt. Jag tror det blir dumt att slänga in för mycket där. Då kommer du inte komma fram till lådorna längst in utan att flytta ut massa saker. Jag tycker det ofta blir mer grejer på ett ställe än vad det var tänkt från början.

Mikael_L
Eller kanske vinkällare.
Eller serverrum
Eller vinterförvaring för utemöblerna

För övrigt skulle det vara skitcoolt om man kunde bygga in ett paternosterverk i ett sånt där utrymme. :D
Visa bilaga 79698
Fast givetvis tillverkat i någon slags triangelform för att nyttja utrymmet. ;)

• Gilla
mmmmagnus
  • Laddar…
Y
Funderar på...

Brändsläckare.
2st Ikea skoskåp på rad, sen ovanför ha krokar för jackor.
Rätt så grunda men ändå två fack per låda.
bissa-skoskap--fack__0179365_PE331933_S4.JPG
Skapa konto

Och längst in, där jag spekulerade i att bygga en låda...
- Inte ha låda, utan bara ställa dammsugare och hink rakt fram. Längst under trappan kan man säker kila in en bal med toapapper..

Mikaels bild lockade mig dock då jag har massa sånna lådor liggandes till ingen nytta. Vet dock inte vad jag ska fylla dom med. En toarulle per låda kanske. :)

Även sneglat lite på om man kunde byggt om denna istället för skolåda:
komplement-skoforvaring__58193_PE163846_S4.jpg
Skapa konto

Redigerat:
Brandsläckare och inte minst brandfilten ska vara på en lättåtkomlig plats, annars kommer de inte användas när de behövs. Tiden man har på sig att använda en brandfilt innan branden är för stor handlar om sekunder.

Inte heller helt ovanligt att man träffar på rökskadade personer ute på bränder som ägnat tiden åt att rota efter en brandsläckare i en garderob och sedan försökt sig på att släcka en vid det laget alldeles för stor brand.

Så brandfilten vid spisen och släckarna i hallen respektive ovanför trappan blir nog bättre.

Vad gäller utrymmet i övrigt så har jag i ett liknande utrymme helt enkelt staplat in lådor med sällan använda kläder och skor. Ska något ut så blir det lite plockande, men enkelheten segrade över de fräcka lösningarna.

Y
Untitled-2.jpg
Skapa konto

förvaringlådorna blev dock lite förhöga tror jag för att kläder ska kunna hänga ovanför men.. mjah..
Sen bara hitta enkla plastlådor att skjuta in eller stapla där det finns plats över och vid behov.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.