Ska ta tag i min hall och lägga in klinkers en bit in i hallen är tänkt.
Idag har vi ett uppreglat golv CC60 med 22mm spontad spånskiva och en plastmatta ovanpå.

Enligt klinkers-filman bör vi ta bort spånskivan och regla upp med CC30, sedan lägga spånskiva samt 13mm utegipsskivor ovanpå.
Gipset ska limmas dit och inte skruvas, detta var experterna på kakelfilrman noga att påpeka flera gånger.

Jag har läst liknande trådar ang. liknande jobb men med en herrans massa olika åsikter.
Beslutat mig därför att fråga igen.

Kommer golvet bli tillräckligt stabilt för att kunna lägga klinkers på?

Det som golvfirman så stämmer enligt branchreglerna så det ska ju hålla.

Paul-Staffanstorp
Njae...

Du behöver inte lägga in extra reglar...

Med cc600 och 22mm golvspån finns det två alternativ...

1. Limma GOLVGIPS... inte utegips... och lägg klinker på detta.
2. Armera och flytspackla golvet.

Paul-Staffanstorp skrev:
Njae...

Du behöver inte lägga in extra reglar...

Med cc600 och 22mm golvspån finns det två alternativ...

1. Limma GOLVGIPS... inte utegips... och lägg klinker på detta.
2. Armera och flytspackla golvet.
Har du egna erfarenheter av detta eller varför ska jag gå på dina förslag och inte en firmas? (som dessutom bara gett mig råd och tips, dom ska inte göra jobbet åt mig)

rusty skrev:
Har du egna erfarenheter av detta eller varför ska jag gå på dina förslag och inte en firmas? (som dessutom bara gett mig råd och tips, dom ska inte göra jobbet åt mig)
Håller med Paul-Staffanstorp och båda har egna erfarenheter av att detta funkar. Men man kan ju alltid överarbeta underlaget. Det gör man ju som man vill...

Din firmas förslag med utegips, vet jag dock inte var de har fått det ifrån.

Lycka till med golvet!

T
rusty skrev:
Paul har också en egen firma!

Paul-Staffanstorp
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.