hej. Ska lägga klinker i hallen men måste jämna till med flytspackel. Undrar vad man ska tänka på och vad man ska använda för nått. Ligger på betongplatta
 
Dammsug noga, prima, flyt med så mycket spackel som behövs för att bli plant.
Och innan flytspacklingen, täta alla springor som spacklet kan ta sig igenom, och det tar sig igenom den minsta av glipor, så detta är viktigt.
 
Hakar på tråden. Om det legat golvmatta innan, måste man få bort alla klisterrester eller spacklar man över dem?
 
fia_mstd fia_mstd skrev:
Hakar på tråden. Om det legat golvmatta innan, måste man få bort alla klisterrester eller spacklar man över dem?
Lite limrester gör inget, men bort med så mkt som möjligt.
 
  • Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
Tack för svaren
 
fia_mstd fia_mstd skrev:
Hakar på tråden. Om det legat golvmatta innan, måste man få bort alla klisterrester eller spacklar man över dem?
Jag hade också limrester kvar. Prova först med limborttagningsmedel som inte funka.
Provade handslipa men tar evigheter. Sluta med att jag hyrde en liten betongslip.
 
  • Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
J Jörgen Ö skrev:
Dammsug noga, prima, flyt med så mycket spackel som behövs för att bli plant.
Och innan flytspacklingen, täta alla springor som spacklet kan ta sig igenom, och det tar sig igenom den minsta av glipor, så detta är viktigt.
Vilken typ av flytspackel är bäst för mitt ändamål?
 
Du får titta efter vad de olika märkena har för minsta respektive högsta höjd. T ex 10-80 mm.

I övrigt tror jag inte det spelar någon roll vad du väljer nu då det är inomhus.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.