hej. Ska lägga klinker i hallen men måste jämna till med flytspackel. Undrar vad man ska tänka på och vad man ska använda för nått. Ligger på betongplatta
Dammsug noga, prima, flyt med så mycket spackel som behövs för att bli plant.
Och innan flytspacklingen, täta alla springor som spacklet kan ta sig igenom, och det tar sig igenom den minsta av glipor, så detta är viktigt.
Hakar på tråden. Om det legat golvmatta innan, måste man få bort alla klisterrester eller spacklar man över dem?
Jag hade också limrester kvar. Prova först med limborttagningsmedel som inte funka.
Provade handslipa men tar evigheter. Sluta med att jag hyrde en liten betongslip.
Dammsug noga, prima, flyt med så mycket spackel som behövs för att bli plant.
Och innan flytspacklingen, täta alla springor som spacklet kan ta sig igenom, och det tar sig igenom den minsta av glipor, så detta är viktigt.
Vilken typ av flytspackel är bäst för mitt ändamål?