Jag lämnade plattorna lösa och tycker det varit väldigt smidigt när man kan plocka av dem när det blåst en massa björkfrön eller annat som kilar in sej i skarvar när man försöker torka av.
Kanske en dum fråga, men det kommer in in vatten mellan plattorna och därmed på sikt även under bänkskivan om man inte kör med fog?