Hej,
Jag har hittat några trådar i detta forum om att lägga klinker på trägolv och hur man gör men ville dubbelkolla då jag fortf har några frågor(är nybörjare)
Så golvet är ett gammalt trä undergolv i en villa och det är bara vid ytterdörren som klinkers ska ligga, max 6kvm.
Som jag förstått det så ska det gå att lägga golvgipsplattor på 13mm och sen lägga klinker på det
Men jag blev osäker på om det räcker att bara limma golvgipsskivorna med typ ARDEX S 48 och sen lägga klinker direkt på det?
Eller ska man skruva fast golvgipsplattorn, eller både och?
Sen med klinker lär väl golvet höjas ca 2.5cm, om man vill ha laminat golv efter klinkers delen skulle ni rekommendera att lägga golvgips överallt och höja allt golv eller ha någon tröskel mellan klinker och laminat golvet?
Går det inte att lägga klinkers med elastiskt lim direkt på trägolvet annars?
Tack på förhand!