55 044 läst ·
2 027 svar
55k läst
2,0k svar
Klimatet ... sant eller påhitt?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 317 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 317 inlägg
Eftersom man röstar på ett parti, som man väljer utifrån deras valmanifest etc., så är det väl synnerligen bra och funktionellt att de inröstade riksdagsledamöterna röstar så som det står i valmanifestet etc.Suvi5700 skrev:
Vad bra. Du måste ha haft en väldigt klok lärare som berättade att politik inte fungerar i praktiken så som det ges sken av utåt.
Vad synd att din lärare inte berättade om hur viktigt Co2 är för att liv ska kunna existera.
Och att media går maktens ärende och spyr ut propaganda.
Märklig skola du gått i.
Om riksdagsledamöterna skulle rösta efter hur de känner sig just en röstningsdag, skulle ju man ju inte veta alls vad man röstar fram för ledamöter.
Således att ledamöter röstar som partiet har bestämt är alltså som politik är tänkt att fungera i Sverige och andra länder där man röstar på ett parti.
Märklig skola du gick i som inte kunde lära dig det.
Vad tramsig du är, naturligtvis vet jag att koldioxid är viktigt, men det är väldigt mycket som är viktigt för att människor ska överleva. T.ex. att det går att odla sånt vi vill äta. Med nuvarande klimatförändringar ökar risken för långvarig torka och skyfall. Båda delarna ökar risken för missväxt. Då blir det svårt för människor att överleva.
Sällan har någon skrivit så mycket dumheter som kashieda men då man tror att det inte kan bli värre så kommer detta.kashieda skrev:
Co2 är en spårgas i atmosfären idag ca 0,0425 %. Den kan komma att öka lite mer men kommer fortfarande att vara en spårgas.
Så varför skriver du att jag skall andas ren co2?
Vad har det med atmosfärens co2 halt att göra?
För att du låtsas, tillsammans med de andra knäppgökarna, att det är "livets gas". Du vet mycket väl att du har fel, så varför tjafsar du så förbannat?D Diamant skrev:Sällan har någon skrivit så mycket dumheter som kashieda men då man tror att det inte kan bli värre så kommer detta.
Co2 är en spårgas i atmosfären idag ca 0,0425 %. Den kan komma att öka lite mer men kommer fortfarande att vara en spårgas.
Så varför skriver du att jag skall andas ren co2?
Vad har det med atmosfärens co2 halt att göra?
Ujujuj, nu kallar vetenskapsförnekarna mig dum. Kul!P Peter787 skrev:
A) det finns syre i andra oxider. Växter kanske inte kan frigöra det, men är det ett krav för att vi ska få syre?
B) problemet är inte att det finns co2, utan att halten gör att växthuseffekten skenar.
Så... sluta bara. Ni vet hur dumma ni låtsas vara.
Du kan ju prova att andas järnoxid, rost i vardagligt språk, good luck Kashieda.kashieda skrev:
Ujujuj, nu kallar vetenskapsförnekarna mig dum. Kul!
A) det finns syre i andra oxider. Växter kanske inte kan frigöra det, men är det ett krav för att vi ska få syre?
B) problemet är inte att det finns co2, utan att halten gör att växthuseffekten skenar.
Så... sluta bara. Ni vet hur dumma ni låtsas vara.
Snacka om att inte ha någon kunskap, men ändå skriva som om man har det...
Bye bye fool.
Menar du rödrost, järnoxid-hydroxid eller gravrost?P Peter787 skrev:
Snacka om att inte ha kunskap men försöka skriva som om man har det...
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 968 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 968 inlägg
Tänk om du kunde ta till sig av den samlade kunskapen istället förcatt misslyckas med att göra dig lustig. Jag undervisar om korrosion, så jag har ett visst hum om saker.P Peter787 skrev:
Jag förstår att du har svårt att ta till sig saker, så när dina skötare hjälpt dig äta kanske de kan förklara att ingen utom du har pratat om att minska halten till noll.
Otroligt märklig artikel. Man intervjuar företrädaren för en förening (SVAF) som inte ens representerar kraftverksägaren till kraftverken som artikeln handlar om.P Peter787 skrev:
Skellefteå Kraft har valt att lägga ner de minsta kraftverken i Rickleån. Rickleåns kraftverk har en sammanlagd effekt på ca 10 MW. Samtidigt så innebär uppgraderingen av Renfors i Skellefteälven ett tillskott på ca 35 MW och en förbättrad reglerförmåga i Skellefteälven. Rickleåns totala effekt är alltså inte ens en tredjedel av tillskottet av uppgraderingen av ett större kraftverk. De tre små som ska rivas ut har en effekt på ca 2,5MW. Alltså en effekt som inte ens motsvarar ett halvt modernt vindkraftverk. De två andra kraftverken i Rickleån (Älglund och Bygdsiljum) har Skellefteå kraft inte tänkt lägga ner. Den nedlagda effekten från de tre småkraftverken motsvarar alltså inte ens en tiondel av uppgraderingen av Renfors, eller som tidigare nämnt ett halvt vindkraftverk. De utgör dessutom bara en femtedel av effekten i Rickleån.
Skellefteå kraft har inte gnällt om nedläggningen av småkraftverken. Antagligen är de inte speciellt lönsamma och de saknar betydelse för elsystemet. Lustigt då att SVAF och andra gnäller så mycket.
Det är helt enkelt en otroligt tendentiös artikel, som kanske lurar den okunnige, men som är rätt lätt att genomskåda.
En av de första temperaturkurvor som togs fram på 60-talet och visar temperaturen i mellersta England fram till 1950. Detta är inte samma sak som hela jordens temperatur-för att var extra tydlig.
En av de intressantaste och snyggaste temperaturkurvorna finns i senaste IPCC rapporter och visar jordens medeltemperatur till och med 2020, under de senaste 2000 åren. Vi vet att de flesta av de senaste 5 åren varit ännu varmare. De högra graferna visar beräkningar och mätningar med CO2/metan mm och beräkning utan dessa utsläpp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En av de intressantaste och snyggaste temperaturkurvorna finns i senaste IPCC rapporter och visar jordens medeltemperatur till och med 2020, under de senaste 2000 åren. Vi vet att de flesta av de senaste 5 åren varit ännu varmare. De högra graferna visar beräkningar och mätningar med CO2/metan mm och beräkning utan dessa utsläpp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder